Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
14 سال پیش
این مقاله به مقایسه X-Plane و FSX و Fs2004 می پردازد.اینجا  بخوانید.
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Makao3000
  • Makao3000
  • 50.3% (معمولی)
  • تازه وارد
13 سال پیش
بادرود فراوان به هم میهنان گرامی
کسانیکه با سیمولاتور پروازی مایکرسافت کارکرده اند و سپس با ایکس پلن متوجه بسیاری از برتری های ایکس پلن خواهند شد. و اگر پروژه پروازی مایکروسافت بخواهد بسته شود و یادرهمین حالت درجا بزند باید بگویم برنده قطعی آن درآینده بسیارنزدیک همین سیمولاتور پروازی ایکس پلن خواهد بود . البته بسیاری هم هستند که هنوز با این سیمولاتور آشنا نشده اند.بسیار دوست داشتم کاربران دیگر هم به اینجا میامدند و در باره تجربیات و دانسته های خود درباره ایکس پلن می گفتند ودیگران را بهره مند میکردند . به امید خدا
ازتورج خان برای ایجاد این تاپیک سپاسگزارم شاد و تندرست باشید
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
13 سال پیش
البته مایکروسافت تصمیمش رو عوض کرد و در حال کار بر روی نسخه جدید شبیه ساز پرواز هست با این وجود X-plane همیشه رقیب سرسختی بوده.من بشخصه باورم بر این هست که محیط پروازی و حسی که القاء میکنه به مراتب بر مایکروسافت برتری داره.البته قدرت توسعه نرم افزاری شبیه ساز مایکروسافت رو نداره.
PC Flight Simulation Geek Since 1998
irelectronic
  • irelectronic
  • 51.14% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان یار
12 سال پیش
یک اختلاف بنیادین بین شبیه ساز X-Plane و MFS وجود دارد و آن اینکه MFS بر پایه جداول جستجو کار می کند اما X-Plane بر پایه اطلاعات دو بعدی ایرفویل پرنده و مدل سه بعدی آن. این یعنی اینکه شبیه ساز MFS تنها پرنده هایی را می تواند با دقت شبیه سازی کند که قبلاً ساخته شده اند و اطلاعات جامعی از رفتار آن در دست است اما X-Plane می تواند ایده های ما را نیز شبیه سازی کند. بر همین اساس است که شبیه ساز X-Plane را می توان به عنوان یک ابزار مهندسی در طراحی وسایل پرنده در نظر گرفت که می تواند معادلات آیرودینامیک را با تقریب بصورت زمان واقعی حل کند. و همین تفاوت است که شرکتی مثل بوئینگ در مرحله طراحی مفهومی پرنده عمود پرواز (VTOL) از این شبیه ساز استفاده کرده است.

مزیت دیگر X-Plane که می تواند برای طراحان شبیه سازهای تجاری حائز اهمیت باشد، گواهینامه FAA این شبیه ساز جهت ساخت شبیه سازهای آموزشی می باشد.

تفاوت دیگر اینکه X-Plane باند پرواز شیب دار را شبیه سازی می کند اما FS2004 خیر و FSX را نمی دانم.

شبیه ساز X-Plane از Plugin پشتیبانی می کند و پارامترهای بسیار بیشتر از MFS در اختیار قرار می دهد این در حالیه که در شبیه ساز MFS این مهم بر عهده FSUIPC قرار گرفته که رسماً از طرف ماکروسافت پشتیبانی نمی شود. البته این نکته ناگفته نماند که در نسخه FSX و ESP با استفاده از Simconnect هم این کار انجام می شود که در مورد قابلیت های آن بنده اطلاعی ندارم.

و اما مزیت MFS نسبت به X-Plane توسعه دهندگان بسیار زیاد آن در سراسر دنیا است که X-Plane از آن تعداد محروم است.
irelectronic
  • irelectronic
  • 51.14% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان یار
12 سال پیش
سایر قابلیت های X-Plane:
1- ارائه دو نسخه Home Edition و Commercial که در نسخه Commercial قابلیت کنترل فریم ریت وجود دارد و همچنین تنظیمات مربوط به اصلاح Edge Blending و Geometric Correction جهت نمایش تصویر پانورامای یکنواخت با استفاده از پروژکتور روی سطوح نمایش استوانه ای و Dome کاربرد دارد.
2- نرم افزار طراحی Plane Maker جهت طراحی هواپیما و Airfoir Maker جهت طراحی و ویرایش ایرفویلها همراه با بسته اصلی نصب می شوند.
3- قابلیت شبیه سازی آیرودینامیک مافوق صوت.
4- سیستم نصب نرم افزار طوری ساخته شده است که می توان انتخاب کرد که منظره برای کدام بخش از کره زمین نصب شود. (به منظور صرفه جویی در فضای هارد دیسک) به عنوان مثال شما می توانید فقط سینری ایران را نصب کنید. یا بعداً سینری را اضافه کرده یا حذف نمایید.
5- امکان نمایش ویوهای مختلف روی نمایشگرهای مختلف از طریق PC های تحت شبکه.
6- امکان تعریف میدان دید افقی و عمودی
7- امکان تغییر پارمترهای کره زمین از قبیل شعاع کره زمین و به تبع آن شتاب گرانش کره زمین. و همچنین امکان تنظیم Density آب.
8- شبیه سازی اثر زمین (Ground Effect)
و قابلیت های دیگر که انشاءالله گفته خواهد شد.

بنده چون از X-Plane نسبت به MFS اطلاعات بیشتری دارم در مورد X-Plane می نویسم و ممکن است قابلیت های گفته شده در MFS نیز وجود داشته باشد.