يه چند تا سوال دارم درباره اين حادثه:
١-خلبان پرواز كى بوده ؟؟؟
٢-دقيقا ساعت چند فرود اومده؟؟
٣-از كجا خلبان متوجه شده يكى از چرخ هاى جلوش پريده؟؟
1) خلبان شیر دل
2) 6:55 از زمین بلند شده ... اطلاع ندارم کی زد زمین
3) از ویبریشن
والا جای تعجب داره که هواپیمای f100 واقعا برای این مورد سیستم هشدار دهنده نداره 😕 احتمالا سازنده فکرش رو نکرده ممکنه چرخ هواپیما در بیاد [blackhee]
آخه این اتفاق هیچ جای دنیا پیش نیومده جز ایران اونم چند بار . بد داستان اینجاس که این هواپیما تازه اورهال شده😢 این جوری که از خبرا معلومه بخشهای فنی
به شدت زیر سوال رفتن .
وقتی چنین اتفاقی میوفته پرنده ویبریشن میگیره ، یکی از دیگر عواملی که موجب ویبریشن میشه موتور هست که برای ایندیکیتور وجود داره برای چرخ از تاور درخاست میشه تا با دوربین بررسی کنه ، این نه تنها برای فوکر هست بلکه برای غولی مثل 747 هم هست که قبلاً در جده خلبان احساس کرده بود چرخش بسته نمیشه (با وجود اینکه ایندیکیتور داره) بعد فنی با دوربین اعلان کرد که مشکلی نیست و بسته شده ...
اما مسئله ضعیف بودن ارابه های فرود فوکر همه جا هست که در طراحی اون پیش اومده ... حتی چند سال پیش در زمستان اگر خاطرتون باشه مین شکست و موجب آتشسوزی شد ... این ضعف تحمل نیروی چرخ مختص فوکرهای ما نیست بلکه کلا این پرنده از این ناحیه مورد داره و هنوز نتونستن حلش کنن
یکی از دوستان هم پرسیده بودند که چرا سوختش رو خالی کرد و برگشت مهرآباد و چرا اهواز نرفت ...
برای اینکه با full fuel اگر بخواد بشینه توی مهرآباد Over weight میشه و حتی چرخهای Main هم هنگام تاچ خواهند شکست ضمناً زمانی که بالای فرودگاه نسبتاً مجهز هستید چرا باید پرواز رو با ادامه دادن به خطر انداخت؟ ... ادامه زمانی جایز هست که فرودگاه مقصد امانات تعمیراتی خاصی داشته باشه ...
منتهی الانمشکل اینجاست که چرا ما جدیداً عموم حوادث هواییمون از چرخ آب میخوره؟! ... یه فکر باید کرد ... باید دید اشکال از چیه؟ ... چون چک کردن ترکها و سایر موارد مربوط به چک روزانه نیست
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو