Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش
UserPostedImage




رگولاتورهای چینی با استفاده از هواپیمای 787 دریم لاینر بوئینگ توسط ایرلاین‌های این کشور موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در حال حاضر سازمان هواپیمایی چین تنها با پرواز 787 در مسیرهای داخلی موافقت کرده است، اما به گفته یکی از مدیران ارشد یک ایرلاین چینی، محدودیت پرواز بین‌المللی این هواپیما نیز بزودی لغو خواهد شد.

موافقت سازمان هواپیمایی چین پس از موافقت رگولاتورهای آمریکا، اروپا، ژاپن و کشورهای دیگر برای از سرگیری پرواز هواپیمای 787 انجام می‌گیرد. پرواز این هواپیما به دلیل بروز مشکل در سیستم باطری آن به مدت سه ماه در سطح جهانی ممنوع شده بود و طی این مدت بوئینگ به رفع مشکلات باطری آن پرداخت.

چاینا ساترن که 10 فروند 787 دریم لاینر سفارش داده است، انتظار دارد نخستین دریم لاینر خود را در ظرف چند هفته آینده تحویل بگیرد.

موافقت چین به بوئینگ کمک می‌کند سفارش‌های بیشتری از سوی ایرلاین‌های این کشور که بازار هواپیمایی پررونقی دارد، دریافت کند.

بوئینگ پیش‌بینی کرده که چین به پنج هزار و 260 فروند هواپیمای جدید تا 20 سال آینده نیاز دارد. طبق آمار رسمی، ایرلاین‌های چینی تا پایان سال 2012، هزار و 941 فروند هواپیما در ناوگان‌شان داشتند.

به گزارش وال استریت ژورنال، شرکت ژاپنی اْل نیپون ایرویز نیز اعلام کرده از 26 مه پرواز با 787 را در برخی از مسیرهای داخلی خود از سر می‌گیرد.


UserPostedImage