من خیلی وقته پیگیر این ماجرا نبودم به علت مشغله کاری اما یه نکته ای به ذهنم میرسه ...
هواپیمای لایتی که در گرمای ظهر پرواز میکنه ، در ارتفاع پایین موتورشو از دست میده یا خیلی خوب حساب کنیم آیدل کنه ... با توجه به ساخت و طراحی آیرودینامیکی خودش میتونه برای بازیابی پرواز چند ثانیه زمان بخره ...
این پرنده با توجه به تأثیر شرایط جوی که عرض کردم و همچنین پرفورمنسهای پرنده ،استال داده ... استال هم در اون ارتفاع برای خلبانش که تلاش به نگه داشتن شرایط نرمال داره مثل دست و پا زدن توی باتلاقی میمونه که فریادرسی نباشه ...
متأسفانه هیچکاری نمیتونستن بکنن ...
این نظر منه ، دوستان معراجی که اطلاع دارن به منم توضیح بدن ممنون میشم
سلام به همه دوستان@};-
صادق جان گفته های شما درسته . مشخص شده که به خواسته کاپتان فخر از دوست مرحوم باقری تست انجین فیلور گرفته شده که باز هم به در خواست مرحوم فخر از مانور
Teardrop برای برگشت به باند 28 استفاده شده . این در حالی که تاکید زیادی شده حتی برای آموزش از این مانور استفاده نکنن . چه برسه به امتحان. اجرای این مانور به مهارت بسیار بالایی نیاز داره و کلا تو اون ارتفاع نشدنی بوده حالا چرا خواستن خدا داند. برای زدن این مانور ارتفاع حکم بسیار مهمی داره.
به گفتهای بالا شما میشه چند تا مورد رو اضافه کرد که مهمترینش در این مانور گرفتار باد پشت سر tailwind شدن هست که احتمال استال رو بیشتر میکنه
تو این مانور به علت نیاز به گردش تنگ محور نیرویه بالا برنده lift با محورهای دیگه تقسیم میشه و باعث میشه هواپیما تمایل شدید به کاهش ارتفاع داشته باشه . ویا استال کنه
اونها میتونستن حتی وسط این جریان کار اشتباه رو اصلاح کنن ولی متاسفانه ادامه دادن که شده استال از 300 فیتی زمین و اون فاجعه بد .
teardrop Maneuver
NEVER TURN BACK TO THE RUNWAY - There is usually not enough height to achieve this and coupled with the tailwind on landing is not recommended. This is known as the Impossible turn.