به طور کلی روش های استارتینگ به 4 دسته تقسیم میشن:
1- Electrical Starting
2- Cartridge Starting
3- Turbo Starting
4- Numatic Starting
دسته اول : ELECTRICAL STARTING
در این سیستم استارتر که از نوع الکترو موتور بوده با تبدیل نیروی الکتریکی به مکانیکی و انتقال آن به ریداکشن گیر باکس شفت خروجی سیستم استارتر با نیروی و rpmبالا با گیرباکس موتور درگیر شده و موجب چرخش شفت موتور و در نهایتموتور استارت می خورد.
دسته دوم CARTRIDGE STARTING
استارتر این سیستم یک محفظه احتراق باسوخت جامد و سیستم ایگنیشن حاوی قرص پتن می باشد که پس از احتراق شفت ریداکشن گیر باکس را با rpm بسیار بالا به چرخش در می اورد و از درگیری این شفت با گیر باکس موتور ، موتور استارت می خورد
دسته سوم NUMATIC STATING
در این روش هوای پر فشار لازم برای استارت از طریق APU که یک منبع زمینی بوده تامین میشود.
هوای استخراج شده از APU به ایر استارتر فرستاده میشود. ایر استارتر ها که روی مین فریم گیر باکس قرار دارند پس از استارت باعث گردش شفت مین فریم گیر باکس می شود که از اتصال ان با گیرباکس موتور شفت موتور نیز به حرکت در می آید و موتور نیز استارت می خورد.
شاید عموما تصور میشود هوای پر فشار به موتور تزریق شده که از این پس باید بدانیم این هوا صرف به حرکت دراوردن توربین ایر استارتر می شود.
دسته چهارم TURBO STARTING
با این روش میتوان موتور را روی هوا نیز روشن نمود .
این روش تا حد بسیار زیادی شبیه به روش Numatic می باشد با این تفاوت که ایر فریم استارتر به جای APU از
یک موتور توربوجت کوچک که با دور مشخص100% RPM کار میکند و روی هواپیما بوده به حرکت در می آید.

ویرایش بوسیله کاربر
11 سال پیش
|
دلیل ویرایش: نامشخص