Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش

UserPostedImage


آمار انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) نشان داد که ایرلاین‌های خاورمیانه شاهد رشد 12.1 درصدی تقاضای سفر در ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودند.

با این‌وجود رشد تقاضای سفر هوایی در این منطقه اندکی پایین توسعه 13.4 درصدی ظرفیت ایرلاین‌ها بود.

بر اساس اعلام یاتا، تقاضا برای مسیرهای جدید به بازارهای نوظهور در آفریقا و آسیا به رشد تقاضای سفر ایرلاین‌های خاورمیانه کمک کرد.

آمار یاتا رشد شش درصدی سفرهای هوایی جهانی بر مبنای سالانه در ژوئن را نشان داد. این رشد بالاتر از رشد 4.8 درصدی تقاضای سفر هوایی در شش ماه نخست سال 2013 در مقایسه با مدت مشابه سال 2012 بود. همچنین بالاتر از توسعه 5.6 درصدی ظرفیت برای ماه ژوئن نسبت به سال گذشته بود.

در حالیکه رشد تقاضا برای سفرهای هوایی در تمامی مناطق جهان گزارش شد اما یاتا ایرلاین‌های منطقه آسیا اقیانوسیه را عامل نیمی از رشد مشاهده شده در فاصله مه تا ژوئن معرفی کرد.

ایرلاین‌های اروپایی با رشد 4.8 درصدی در ژوئن، برای دومین ماه متوالی رشد داشتند که منعکس کننده کاهش فشارهای رکودی در منطقه یورو و بهبود اعتماد تجاری و مصرفی در این بلوک ارزی واحد بود. بازارهای نوظهور نیز بویژه در آفریقا و خاورمیانه بار دیگر قوی‌ترین عملکرد را داشتند.

تونی تایلر، مدیرکل یاتا اظهار کرد: ژوئن ماه مثبتی برای بازارهای مسافری بود و ثبات در منطقه یورو به تقویت اعتماد تجاری و مصرفی کمک کرد.

بر اساس گزارش عربین بیزنس، در شاخص اعتماد تجاری ایرلاین یاتا برای ماه ژوییه، 61.5 درصد پاسخ دهندگان بهبود تقاضا را پیش بینی کردند اما تنها نیمی از آنها انتظار بهبود سود در 12 ماه آینده را داشتند.


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،