Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


هواپیمای بدون سرنشین رزمی نیروی هوافضای سپاه با نام شاهد 129 با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه رونمایی و عملیاتی شد.

UserPostedImage


فرمانده کل سپاه در حاشیه این رونمایی با بیان اینکه طراحی و ساخت پهپاد بمب افکن بدون سرنشین شاهد 129 توانمندی بسیار خوبی را برای مراقبت از مرزهای گسترده میهن اسلامی چه در مقابله با اشرار و چه در مقابله با هر نوع ناامنی برای ما به ارمغان آورده است، گفت: این فن آوری هوشمند، دقیق و ارزان می‌تواند کار هزاران سرباز، پاسگاه و ساختارهای مختلف مرزبانی را که با سختی‌ها و آسیب‌پذیری‌های زیادی مواجه‌اند راحت کند و امنیت مرزها را بدست گیرد.

UserPostedImage


وی با تأکید بر اینکه پهپاد بمب افکن ایرانی شاهد 129 از ایده تا تولید کاملاً ایرانی- سپاهی است، تصریح کرد: سپاهیان و بسیجیان دانشمند این مرز و بوم با جهادی علمی، استراتژیک ترین پرنده بدون سرنشین ایران اسلامی را ساختند و رونمایی از‌ آن دهان حیرت ابرقدرت ها را بازخواهد گذاشت.

UserPostedImage


سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه سربازان گمنام علم و فناوری توانستند ظرف یکسال این پرنده بدون سرنشین را از یک پهپاد شناسایی و مراقبتی به یک پهپاد رزمی تبدیل کنند، خاطرنشان کرد: تکنولوژی شاهد 129 که در نیروی هوافضای سپاه طراحی و ساخته شده یک پهپاد در حد فناوری روز جهان است و ما توانستیم انحصار آن را از دست آمریکا خارج کنیم.

UserPostedImage


طراحی و ساخت این نوع پرنده تاکنون تنها در انحصار آمریکا بود اما از این پس ایران نیز با تلاش متخصصان نیروی هوافضای سپاه، از فناوری ساخت این نوع پهپاد قدرتمند برخوردار شد.

UserPostedImage


این پهپاد جنگنده که از فناوری بومی و کاملاً ایرانی برخوردار است می تواند سربازی قدرتمند برای دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران اسلامی باشد.
«شاهد 129» توانایی حمل همزمان 8 بمب یا موشک هوشمند سدید، ساخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را دارد و برای اهداف ثابت و متحرک طراحی شده است.

UserPostedImage


دقت در هدف گیری با شعاع عملیاتی 1700 کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی های این هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایرانی است و هر فرودگاهی می تواند محل نشست و برخاست شاهد 129 باشد.سقف پروازی این پهپاد 24 هزار پاست که با ایستگاه های کنترل قابل حمل زمینی در ارتباط بوده و می تواند با هزینه بسیار پایین دفاع از میهن را بدست گیرد.

UserPostedImage


از آنجا که هزینه هر ساعت پرواز برای جنگنده های رزمی 10 هزار دلار است این پهپاد می تواند با هزینه 100 هزار تومانی در هر ساعت بر آسمان ایران بدرخشد.فرمانده کل سپاه همچنین با بیان اینکه کارهای علمی و مهندسی معکوس روی پهپاد آمریکایی RQ 170 به پایان رسیده و دانشمندان ایران اسلامی بخش‌های زیادی از این پهپاد آمریکایی را بصورت بومی طراحی کردند و ساختند، گفت: در آینده نزدیک، خبرهای خوشی را از ساخت RQ 170 ایرانی خواهیم شنید.

همچنین به نظر می آید برای اولین بار است که ایران از تایپ موتورهای چرخشی Wankel که قبلاً رونمایی شده بود در محصولات هوایی خود استفاده کرده است.



فارس نیوز
PC Flight Simulation Geek Since 1998
capt.persis
  • capt.persis
  • 54.86% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
10 سال پیش
لامصب کپـــــی ه در حد المپیک تازه میخوان RQ170 هم کپی بزنن!
UserPostedImage