Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش
UserPostedImage

با فرود یک فروند هواپیمای فوکر 100 در فرودگاه سهند، از روز گذشته عملیات پروازی از این فرودگاه پس از یک سال از سر گرفته شد.

در مراسمی با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی، عضو هیات مدیره و معاون برنامه‌ریزی و نظارت، عضو هیات مدیره و معاون عملیات فرودگاهی و همچنین مدیرکل فرودگاه‌های استان، فرودگاه سهند پس از یک سال به‌روی پروازهای فوکر 100 باز و عملیات پروازی در این فرودگاه از سر گرفته شد.

عملیات پروازی فرودگاه سهند که پیش از این توسط هواپیمای ATR و با ظرفیت 60 مسافر انجام می‌شد، از اردیبهشت سال گذشته به‌منظور بهسازی سطوح پروازی و فراهم شدن زمینه پرواز فوکر 100 با ظرفیت 100 مسافر متوقف شده بود.

به گفته علی رستمی - مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی - عملیات بهسازی سطوح پروازی فرودگاه سهند با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال و با مشارکت استانداری و شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شده است.

این عملیات شامل بازسازی و ارتقای مقاومت باند (PCN) در متراژ سه کیلومتر، احداث اپرون (پارکینگ هواپیما) به متراژ 1000مترمربع با تاکسی‌وی ارتباطی، احداث محل دور زدن هواپیما، شانه‌سازی باند و اصلاح استریپ‌ها و محوطه‌سازی به متراژ 3000 مترمربع می‌شود.

پیش از شروع عملیات بهسازی سطوح پروازی فرودگاه سهند نیز، موانع پروازی اعم از دکل‌های خطوط فشار قوی برق و جابجایی دکل‌های مخابراتی و ارتباطی با اعتبار 40 میلیارد ریال برطرف شد.

یادآور می‌شود فرودگاه سهند که در سال 1374 تاسیس شد، تنها فرودگاه اقماری استان آذربایجان‌شرقی محسوب می‌شود که در جنوب استان و میان شهرهای مراغه و بناب قرار گرفته و ارزش زیرساخت‌ها و تجهیزات فرودگاهی آن اعم از سطوح پروازی و اماکن و حامل‌های انرژی 730 میلیارد ریال است.


(ایسنا)