Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


‌ابراهیم شوشتری ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از ‌سقوط هواپیمای بوئینگ 777 مالزی در نزدیکی مرز اوکراین با روسیه، سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) به شرکت‌های هواپیمایی که قصد عبور از شرق اوکراین را دارند، هشدار داد.

وی ادامه داد: پس از بروز این سانحه و نا‌امن شدن فضای اوکراین، سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) عبور هواپیماها را از آسمان ایران خواستار شد؛ به دنبال‌ درخواست ایکائو، ایران آمادگی خود را برای پذیرش پروازهای عبوری از شمال اروپا به شرق آسیا به عنوان مسیر جایگزین اعلام کرده است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها اضافه‌ کرد: با توجه به امکانات مرکز کنترل و ظرفیت فضای کشور، وجود نیروهای متخصص کنترل پرواز، امنیت فضای ایران و عضویت جمهوری اسلامی ایران در ایکائو، ‌آمادگی در ایران برای پذیرش پروازها افزون بر ترافیک موجود در راه‌های هوایی کشور اعلام شد.

شوشتری ادامه داد: علاوه بر این حس همکار‌ی و نوع دوستی که ریشه در تمدن ایرانی‌ها دارد، در کنار امن بودن فضای ایران و نشان دادن امنیت فضای ایران، موجب شد جمهوری اسلامی ایران، این تغییر مسیر پرواز‌ها و عبور از فضای خود را بپذیرد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها یادآور شد: پس از بروز حادثه اخیر برای شرکت هواپیمایی مالزیایی، پرواز مسیر آمستردام - کولالامپور‌ این ایرلاین به شماره «مالژین 17» که‌ هر روز از فضای اوکراین انجام می‌شد، از روز پس از حادثه مسیر خود را تغییر داد.

وی ادامه داد: پس از این حادثه، پرواز مذکور‌ هر روز از آسمان ترکیه ‌وارد ایران می‌شود و سپس با عبور از فضای ایران، از نقطه‌ای هم‌‌مرز با افغانستان خارج شده و مسیر خود را ادامه می‌دهد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: از روز بروز حادثه برای بوئینگ 777 مالزیایی در اوکراین و اعلام آمادگی ایران برای‌ تغییر مسیر پرواز‌های خارجی و عبور آنها از آسمان ایران، با رشد محسوس درصدی پرواز‌‌های عبوری از آسمان کشور مواجه بوده‌ایم.

شوشتری یادآور شد: البته این رشد پروازی در پرواز‌های عبوری تا دو ماه آینده و با ایجاد شرایط پایدار به طور دقیق محرز می‌شود.

فارس
PC Flight Simulation Geek Since 1998
OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار
10 سال پیش
بعد از اون باید مقداری از مسیر در اقغانستان طی بشه ؟
alirez747
  • alirez747
  • 50.06% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
10 سال پیش
ارسال شده توسط : OMIDSIM 

بعد از اون باید مقداری از مسیر در اقغانستان طی بشه ؟



افغانستان😁
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش

سلام دوستان @};-

UserPostedImage


سرپرست فرودگاه‌های کشور گفت: سقوط هواپیمای مالزی در خاک اکراین موجب شد تا یاتا و ایکائو به دلیل امنیت مسیر های هوایی کشور راه ایران را در پیش گیرند و از ما در خواست کرده اند تا مسیر هوایی ایران جایگزینی برای پرواز به اروپا و خاور دور شود. همچنین باید توجه داشت کاهش مسیرهای عبوری افزایش 30 درصدی پروازهای عبوری را به همراه دارد که این مهم سالیانه رقمی بالغ بر 50 میلیون دلار به درآمدهای کشور اضافه می کند.

محمدعلی ایلخانی؛ سرپرست فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص کاهش مسیرهای عبوری کشور گفت: در سه ماه ابتدایی سال جاری شاهد افزایش 9 درصدی پروازهای عبوری در فضای کشور بوده ایم.

وی کاهش محدودیت‌ها در مسیرهای عبوری را از عمده دلایل افزایش دانست و افزود: سانحه اخیری که در اکراین رخ داده است موجب نگرانی شرکت‌های هواپیمایی خارجی شد چرا که دیگر آنان علاقه ای برای عبور از آن مسیرها را ندارند.

ایلخانی با بیان این مطلب که ظرف چند روز گذشته درخواست‌هایی را از جوامع بین‌المللی برای عبور از مسیرهای هوایی ایران دریافت کرده‌ایم تصریح کرد: اتفاق ناگواری که در اکراین رخ داد به نفع ایران رقم خورد و موجب شد که ICAO(سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری) و IATA (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) از ایران برای آمادگی پرواز به اروپا و خاور دور درخواست‌های کتبی ارسال کنند.

سرپرست شرکت فرودگاه‌های کشور در پاسخ به این سئوال که عملیاتی شدن این طرح چه مدت زمانی به طول خواهد انجامید گفت: به دلیل اینکه این مسائل به امنیت کشور مربوط می‌شود باید با شورای عالی امنیت ملی مکاتبات لازم صورت گیرد و پس از تصویب ستاد کل نیروهای مسلح اقدام به اصلاح مسیرها کنند که این پروسه زمان بر است.

ایلخانی با تاکید بر اینکه ایران باید از این فرصت پیش‌آمده نهایت استفاده را ببرد افزود: در صورتیکه موفق به کاهش این مناطق و محدودیت‌ها شویم همچنین با اطلاع‌رسانی‌ وسیع به شرکت های هواپیمایی خارجی موفق به افزایش 30 درصدی مسیرهای عبوری می‌شویم.

سرپرست فرودگاه‌های کشور ادامه داد: این افزایش منجر به افزایش سالیانه 50 میلیون دلار درآمدهای کشور می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این درآمدها در فرودگاه‌ها هزینه می شود گفت: بهتر است که این درآمدها در زیرساخت‌ها، به روزرسانی دستگاه‌ها و رادارها هزینه شود.
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
10 سال پیش
UserPostedImage


معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور از افزایش 10.3 درصدی پروازهای عبوری بر فراز آسمان کشور طی تیر ماه سال جاری خبر داد.
به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ ابراهیم شوشتری ضمن اعلام این خبر گفت: طی ماه گذشته 14 هزار و 648 پرواز عبوری بر فراز کشور انجام شده‌است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10.3 درصد رشد نشان می‌دهد.

شوشتری با اشاره به انجام 34 هزار و 523 پرواز داخلی، عبوری و بین‌المللی در کشور گفت: از این تعداد 13 هزار و 312 پرواز داخلی و پنج هزار و 724 پرواز بین‌المللی است.
وی افزود: آمارها حاکی از این است که پروازهای داخلی 3.5 درصد کاهش و پروازهای بین‌المللی 5.7 درصد افزایش داشته است.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین خاطرنشان کرد: پروازهای صورت گرفته در تیر ماه نسبت به مدت ماه گذشته آن(خردادماه) نیر 1900 پرواز کاهش نشان می‌دهد که این میزان شامل کاهش یک‌هزار و 139 پرواز داخلی و یک هزار و 162 پرواز بین‌المللی می‌شود. این در حالی است که پروازهای عبوری به تعداد 410 پرواز افزایش نشان می‌دهد.

شرکت فرودگاه‌های کشور
PC Flight Simulation Geek Since 1998