Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
9 سال پیش
UserPostedImage




مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان گفت: از مجموع 20 هزار پرواز سالیانه در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس 9000 پرواز(45 درصد) نظامی است که نشان‌دهنده‌ی اهمیت این فرودگاه در جنوب کشور است.

«رضا بدیعی‌فرد» در نشست خبری مدیران شورای حمل و نقل استان هرمزگان اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی بندرعباس دومین فرودگاه کشور است که موفق به اخذ گواهی‌نامه بین‌المللی فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

وی با بیان اینکه سالیانه یک‌میلیون و 100 هزار مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند،‌ اظهار کرد: استان هرمزگان با 10 فرودگاه بیشترین میزان فرودگاه را در کشور دارد و 10 شرکت فعال هواپیمایی در این استان فعالیت دارند.

به گفته‌ی بدیعی‌فرد، از 13 فرودگاه استان هرمزگان که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند پنج فرودگاه بندرعباس، ابوموسی، بندرلنگه، قشم و کیش در امر جابه‌جایی مسافر نقش عمده‌ای دارند و دو فرودگاه جزیره‌ای در لاوان و سیری نیز به فعالیت‌های شرکت نفت اختصاص دارند.

وی از بهره‌برداری فرودگاه تنب بزرگ توسط سپاه پاسداران خبر داد و گفت: دو فرودگاه جاسک و هوادریا نیز توسط ارتش در حال بهره‌برداری است و سه فرودگاه بستک، پارسیان و میناب نیز غیرعملیاتی هستند که در مواقع اضطراری از آنها بهره‌برداری می‌شود.

بدیعی‌فرد افزود: با بهره‌برداری از یک پروژه فنی، هشت هواپیما هم‌زمان می‌توانند در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس مورد پذیرش باشند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان با اشاره به جایگاه استراتژیک استان هرمزگان، قرار گرفتن این استان در حاشیه خلیج‌فارس و دریای عمان را به‌عنوان یکی از هشت مرکز استراتژیک دنیا برای کشور ایران از اهمیت فراوانی برشمرد.



(ایسنا)