Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

PC Flight Simulation Geek Since 1998
OMIDSIM
  • OMIDSIM
  • 50.92% (معمولی)
  • بال طلایی - عقاب سوار
9 سال پیش
دیروز جسد 4 مرد و 3 زن از دریا گرفته شده که یکی از مرد ها جلیقه نجات و یکی از زن ها هم لباس کادر پرواز( مهماندار ) را بر تن داشتند . هویت جسد پیدا شده مهماندار پرواز شناسایی شده .

خیرونسا حیدر فوزی 22ساله (Khairunisa Haidar Fauzi) مهماندار شرکت ارآسیا که اسمش بر روی لباسش بود دیروز از دریا بیرون کشیده شد.


UserPostedImage 



هم چنین


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مقام های امداد و نجات اعلام کرده اند که یک جسد از هواپیمای سقوط کرده شرکت ایرآسیا پیدا کرده اند در حالی که جلیقه نجات بر تن داشته است. کشتی ها و هواپیماها از روز یکشنبه پس از آنکه ارتباط این هواپیما با برج کنترل قطع شد عملیات جستجو و نجات را آغاز کرده اند.

بر اساس این گزارش، 7 جسد تاکنون از دریا بیرون آورده شده که با لباس کامل بوده اند که نشان می دهد این هواپیما در موقع برخورد با سطح آب ظاهرا دست نخورده و سالم بوده است. این مساله فرضیه غرق آیرودینامیکی هواپیما را تقویت کرده است.

کشف جسد با جلیقه نجات نشان می دهد افرادی که در هواپیما بوده اند قبل از برخورد آن با سطح آب یا غرق آن زمان داشتهاند. تاکنون هیچ نشانهای نیز از پریشانی حالات خلبان به دست نیامده است. خلبان هواپیما پیش از سقوط خواستار پرواز در ارتفاع بالاتری شده تا از شرایط بد آب و هوایی دور شود.

یکی از مقام های امداد و نجات در این باره گفت: امروز صبح ما 4 جسد را پیدا کردیم که یکی از آنها جلیقه نجات بر تن داشته است. البته وی از هرگونه گمانه زنی در خصوص حادثه سقوط هواپیما خودداری کرده است.

یک خلبان در این باره گفت: جلیقه نجات نشان میدهد که احتمالا هواپیما متوقف شده و از حرکت بازایستاده و سپس سقوط کرده است و این مساله شرایطی را به وجود آورده است که خلبان به طور دقیقی آمادگی آن را نداشته است.


Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
9 سال پیش
یخ‌زدگی در سقوط هواپیمای اندونزی موثر بوده است



اداره هواشناسی اندونزی اعلام کرد: آب و هوا عامل تعیین‌کننده در وقوع سانحه مرگبار سقوط هواپیمای پرواز 8501 بوده است.

طبق اعلام اداره هواشناسی اندونزی، یخ‌زدگی می‌تواند موجب آسیب دیدن موتورهای هواپیمای ایرباس ای 320-200 و سقوط آن شده باشد.

روزنامه تلگراف نوشت: هواپیمای ایرباس ای 320-200 در شرایط طوفانی و در مسیر شهر سورابایا در اندونزی به سنگاپور دچار حادثه شد و نیروهای امداد در تلاش برای یافتن جعبه سیاه حاوی اطلاعات پرواز و تعیین علت وقوع آن هستند.

هرچند گزارش‌های اولیه اداره هواشناسی اندونزی حاکی از آن است که شرایط نامساعد جوی در زمان پرواز هواپیما موجب سقوط آن شده است. در حقیقت بر اساس اطلاعات موجود از محل قطع ارتباط هواپیما با برج مراقبت، شرایط جوی عامل موثر در بروز این حادثه بوده است.

در این گزارش آمده است محتمل‌ترین پدیده جوی یخ‌زدگی است که می‌تواند در فرآیند خنک شدن به موتور هواپیما آسیب برساند. این یکی از احتمالاتی است که بر اساس تحلیل‌های اطلاعات موجود هواشناسی مطرح شده است.

مرکز کنترل ترافیک هوایی اندونزی اعلام کرد: خلبان پرواز 8501 پیش از بلند شدن از باند فرودگاه درخواست مجوز برای پرواز در ارتفاع بالاتر را داشته تا با طوفان مواجه نشود اما درخواست او به دلیل پرواز هواپیماهای دیگر در مسیر مورد تایید قرار نگرفت.

طبق اعلام مقامات اندونزی، بخش‌های اصلی هواپیمای ایرباس ای 320-200 در دریای جاوه کشف شده است و امیدها برای یافتن اجساد دیگر قربانیان این حادثه و جعبه سیاه هواپیما افزایش یافته است.

«بامبانگ سوئلیستیو»، مسئول تیم امداد و جستجوی اندونزی گفت: تیم‌های جستجوگر پنجمین شیء بزرگ را در قعر دریا شناسایی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، هواپیمایی پرواز 8501 یکشنبه گذشته با 162 سرنشین برفراز دریای جاوه دچار حادثه شد و تاکنون هیچ یک از سرنشینان آن زنده پیدا نشده‌اند.



ایسنا
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
9 سال پیش
UserPostedImage


دم هواپیمای حادثه‌دیده مالزی پیدا شد



مسئول تیم جستجو و امداد اندونزی گفت: دم هواپیمای حادثه‌دیده پرواز QZ8501 شرکت ایرآسیای مالزی در دریای جاوه پیدا شد.

به گفته مسئول تیم جستجو و امداد اندونزی جعبه سیاه هواپیما که حاوی اطلاعات پرواز است در قسمت دم آن قرار دارد و یافتن و بررسی آن می‌تواند در روشن شدن دقیق جزئیات علت وقوع حادثه کمک کند.

این هواپیما که روز بیست و هشتم ماه دسامبر سال گذشته میلادی (2014) با 162 سرنشین فرودگاه شهر سورابایا در اندونزی را به مقصد سنگاپور ترک کرد از رادار خارج شد. هیچ یک از سرنشینان هواپیما زنده پیدا نشدند.

«بامبانگ سوئلیستیو» مسئول تیم جستجو و تیم امداد اندونزی به خبرنگاران گفت: سرانجام دم هواپیمای حادثه دیده را پیدا کردیم که هدف اصلی بوده است. غواصان و دستگاه‌ها و تجهیزات زیردریایی، لاشه مربوط به دم هواپیما را ردیابی کرده‌اند.

تاکنون 40 جسد شناسایی شده‌اند اما مقامات اندونزی معتقدند جسد بیشتر مسافران داخل بخش اصلی هواپیما محبوس شده‌اند. همچنین عملیات جستجوی بین‌المللی گسترده‌ای با کمک نیروهای جستجوگر هوایی و بیش از 30 کشتی به دلیل شرایط نامناسب جوی متوقف شده است. برخی ازبخش‌های لاشه این هواپیما از جمله صندلی‌ها و یکی از درهای آن در حالی که روی سطح آب معلق بودند، پیدا شده است.

دلیل وقوع این حادثه مشخص نیست اما در حین پرواز شرایط جوی نامساعد بوده و خلبان درخواست تغییر مسیر پرواز را داشته است.


ایسنا



Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
9 سال پیش
UserPostedImage


بیرون کشیدن دم هواپیمای حادثه‌دیده از کف دریا


نیروی دریایی اندونزی توانست دم هواپیمای حادثه‌دیده ایرآسیا را پس از گذشت دو هفته از کف دریا بیرون بکشد.

طبق اعلام نیروهای دریایی اندونزی غواصان با استفاده از تجهیزات بادی توانستند دم هواپیمای ایرباس ای 320-200 را از کف دریا بیرون آورند. همچنین آنان در جستجوی جعبه سیاه هواپیمای ایرآسیای مالزی هستند که حاوی اطلاعات مربوط به پرواز است و معتقدند این جعبه سیاه از قسمت دم هواپیما جدا شده است.

هواپیمای پرواز QZ8501 در بیست و هشتم ماه دسامبر سال گذشته میلادی (2014) با 162 سرنشین و در وضعیت نامناسب جوی از رادار خارج شد. این هواپیما از شهر سورابایا اندونزی به سمت سنگاپور در حال پرواز بود. تاکنون اجساد 48 سرنشین این هواپیما پیدا شده است. نیروهای جستجوگر بر این باورند بیشتر بقایای مربوط به اجساد دیگر سرنشینان داخل بدنه هواپیما محبوس است که پیدا نشده است.

قسمت انتهایی هواپیمای ایرباس ای 320-200 روز چهارشنبه و با کمک یک زیر دریایی در عمق حدود 30 متری آب شناسایی شد. نیروهای جستجوگر در تلاش برای یافتن اجساد قربانیان این حادثه و بیرون آوردن آن‌ها از آب هستند اما وجود موج‌های بلند و وضعیت طوفانی جوی مانع از پیشرفت سریع عملیات می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، علت وقوع این حادثه دریایی مشخص نیست اما وضعیت نامناسب جوی و درخواست خلبان برای تغییر مسیر پیش از قطع شدن ارتباط می‌تواند تا حدودی روشن کننده دلیل آن باشد.


(ایسنا)