Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
دلیل سقوط هواپیمای تایوانی اعلام شد

یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی «ترانس آسیا» با شماره پرواز 235با 58 مسافر حدود ساعت 11 صبح روز چهارشنبه (15 بهمن) دقایقی پس از بلند شدن به دلیل نقض فنی و برخورد با یکی از پل های رودخانه شهر تایپه مرکز منطقه تایوان، به داخل رودخانه سقوط کرد.

تاکنون اجساد 35 مسافر از داخل رودخانه خارج شده اما جسدهای هشت مسافر دیگر این پرواز که گفته می شود جان خود را از دست داده اند، پیدا نشده است.مقام های شورای ایمنی حمل و نقل تایوان شامگاه جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کردند: اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه هواپیما نشان می دهد هواپیما دقایقی پس از پرواز هر دو موتور سمت چپ و راست خود را با فاصله ای اندک و یکی پس از دیگری از دست داده است.

براساس این بیانیه، صداهای ضبط شده از مکالمه های خلبان و کمک خلبان به خوبی بیانگر این موضوع است که موتورهای این هواپیما دو دقیقه پس از پرواز دچار مشکل شده است.آنان همچنین اعلام کردند که دلیل سقوط هواپیما به داخل رودخانه، تلاش خلبان برای برخورد نکردن هواپیما با ساختمان های داخل شهر بوده و به همین دلیل او سعی داشته با هدایت هواپیما به سمت رودخانه بزرگ شهر، آن را در منطقه ای غیرمسکونی به زمین بنشاند.این سانحه هوایی در مجموع 15 مجروح داشت که در همان ساعات اولیه سقوط هواپیما از سوی مردم و امدادگران نجات یافتند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که جنازه یافت شده خلبان نشان می دهد، او تا لحظه مرگ برای حفظ جان مسافرانش تلاش می کرده است.31 مسافر کشته شده این هواپیما چینی بودند و دولت پکن برای تسلی خاطر خانواده های قربانیان، آنها را روز پنجشنبه (یک روز بعد از وقوع حادثه) با یک پرواز اختصاصی به شهر تایپه انتقال داد تا از نزدیک شاهد تلاش امدادگران باشند.

عمر این هواپیما یک سال اعلام شده و از آوریل سال 2014 فعالیت خود را در خطوط هوایی تایوان شروع کرده است.این دومین حادثه برای شرکت هواپیمایی «ترانس آسیا» در یک سال گذشته محسوب می شود.یک فروند دیگر از این هواپیماها دوم مردادماه سال جاری در جزیره «پنگو» تایوان سقوط کرده بود که در آن حادثه 48 نفر جان خود را از دست دادند.

ایرنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
9 سال پیش
UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

PC Flight Simulation Geek Since 1998
Parham Ziaie
  • Parham Ziaie
  • 61.42% (دوستانه)
  • بال طلایی - عقاب یار
9 سال پیش
در پی انتشار خبر سقوط یک فروند هواپیمای ATR72 طبق نتایج اعلام شده اولیه توسط تیم بررسی سانحه مشخص شد:
در حین تیک آف موتور سمت راست (شماره 2) هواپیما از کار می افتد و کروی پروازی به اشتباه موتور سمت چپ(شماره1) را خاموش میکنند.

GE235 background: list of wrong engine shut down accidents and ATR-72 engine shut down incidents :

Preliminary information released by the Aviation Safety Council of Taiwan on the February 4 accident involving an ATR-72 would suggest that there was a master warning in the cockpit associated with the right engine (nr.2). Subsequently the throttle of the left engine (nr.1) was brought back to idle, after which the nr. 1 condition lever was set to the fuel shutoff position resulting in left engine shutdown.
امام على :
*هنگامی که از چیزی می‏ترسی، خود را در آن بیفکن، زیرا گاهی ترسیدن از چیزی، از خود آن سخت تر است
UserPostedImage
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
9 سال پیش
ارسال شده توسط : Parham Ziaie 

در پی انتشار خبر سقوط یک فروند هواپیمای ATR72 طبق نتایج اعلام شده اولیه توسط تیم بررسی سانحه مشخص شد:
در حین تیک آف موتور سمت راست (شماره 2) هواپیما از کار می افتد و کروی پروازی به اشتباه موتور سمت چپ(شماره1) را خاموش میکنند.

GE235 background: list of wrong engine shut down accidents and ATR-72 engine shut down incidents :

Preliminary information released by the Aviation Safety Council of Taiwan on the February 4 accident involving an ATR-72 would suggest that there was a master warning in the cockpit associated with the right engine (nr.2). Subsequently the throttle of the left engine (nr.1) was brought back to idle, after which the nr. 1 condition lever was set to the fuel shutoff position resulting in left engine shutdown.



سلام پرهام جان @};-

والا چه عرض کنم ، با توجه به چراغهای اخطار قرمز رنگ که از اورهد پنل تا مین پنل و پدستال پنل کشیده شده و با تفکیک کاملا مشخص موتور مورد دار رو نشون میده ( بدون در نظر گرفتن گیجها انجین ) و همچنین سیستم صوتی که اخطار میده ، چقدر ممکنه دو تا خلبان به اشتباه موتور سالم رو خاموش کرده باشن ؟؟؟ 😕

احساس میکنم با توجه به اینکه خلبان مرحوم چند وقت پیش در مورد همین پرنده بازرسی موتور رو اشاره کرده و مشکل موتور رو در فرم مخصوص نوشته ، یه چیزایی داره پنهان میشه . خیلی سخته بپذیریم یه همچین اشتباهی کرده باشن [funcrazy]