A.Rahimi
  • A.Rahimi
  • 53.32% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
14 سال پیش
سلام عزیزان
تو رو خدا یه کمک به من بکنید.من با Gmax یک object طراحی مکنم و اون رو به فایل MDL تیدیل مکنم و سپس با یک برنامه ی دیگر آن را به فایل BGL تبدیل میکنم و آن را به وسیله ی Airport Design Editor به فرودگاهم اضافه میکنم.ولی وقتی در FSX در آن فرودگاه هستم Object طراحی شده ی خود را که اضافه کردم نمیبینم. به نظر شما مشکل از چیست؟راستی BNGCC و google earth و gimp چیست و کار هرکدامشان در Design چیه؟
به خدا سرم درد گرفته و اعصابم خرده یه کمکی به من بکنید.پلتفورم من FSX است.
با تشکر
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
14 سال پیش
سلام دوست عزیز

میگم انشاالله که بحث مرگ و زندگی نباشه....[-o<

مسیری رو که برای طراحی صحنه دنبال میکنید درست هست اما اینکه چرا Object رو نمی بینید هزار و یک دلیل ممکنه داشته باشه.در حالت معمول توصیه می کنم برای طراحی صحنه در FSX از 3DMax استفاده کنید.کار با Gmax برای FSX یه مقدار دردسر داره.

در هر حال شما بعد از طراحی مدل مورد نظر باید یک سری اطلاعات بهش اضافه کنید از جمله GUID.از منوی FS Tools > LODNameTool رو انتخاب کنید.در پنجره باز شده Create new GUID for this file رو بزنید و خارج بشید.حالا باید مدل رو به MDL تبدیل کنید: File > Export...
بعد از اینکه گزینه اکسپورت رو زدید ممکنه یه پیغام بده در مورد سازگاری با 2004 که شما باید Yes رو انتخاب کنید.بعد از این مرحله پنجره کوچکی باز میشه که یک سری انتخابها رو ممکن میکنه.اگر از وظیفه هر کدام اطلاع دارید که هیچ و اگر خیر که انتخابها بصورت پیش فرض بمونه.
بعد از طی همه مراحل بالا فایل MDL بدست میاد.این فایل بخودی خود قابل نمایش به عنوان صحنه نیست و باید یک Library از اون درست کنید.برای ایجاد Library به طور معمول باید دستی اینکار رو انجام بدین ولی الان نرم افزارهایی هست که اینکار رو انجام میده که من یکیشو براتون اتچ کردم.کار باهاش رو به خودتون واگذار می کنم چون خیلی ساده هست.فقط باید مسیر BGLComp رو بهش بگید.نتیجه همه اینها یک فایل BGL هست با تعدادی مدل در داخلش که شما میتونید با نرم افزارهایی مثل ADE اونو هر کجا که مایل هستید قرار بدید.
راه دوم هم ایجاد فایل Placement بصورت دستی هست که در نهایت به شما یک BGL دیگه حاوی اطلاعات مختصاتی میده که این فایل در کنار فایل اولی صحنه شما رو در شبیه ساز نشون میده.

نکته اینکه همه این فایلها رو در پوشه Addon شبیه ساز کپی کنید تا صحنه قابل مشاهده بشه.در مورد مختصات هم کاملاً دقیق عمل کنید چون کوچکترین خطایی شی مورد نظر رو صدها متر جابجا میکنه و یا در زیر زمین نشون میده.

در مورد اینکه نرم افزارهایی که نام بردید چی هستند Google بهترین دوست شماست.البته من به شخصه تا حالا چیزی از BNGCC نشنیدم😕

موفق باشید
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
14 سال پیش
آه یه نکته یادم رفت بگم،
فایل Placement که تعیین کننده محل فایل MDL هست و در حالت دستی باید تهیه بشه فرمتی به شکل زیر داره:

<FSData version="9.0" 
        xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"
        xsi:noNamespaceSchemaLocation="bglcomp.xsd">

    <SceneryObject lat="35 44.35" lon="51 31.32" 
                   alt="1540M" pitch="3.0" bank="090.0" 
                   heading="180" altitudeIsAgl="TRUE" 
                   imageComplexity="Normal">
        <LibraryObject name="{165FEC1D-B288-4E67-9C67-FBD005E412EE}" 
                       scale="1.0"/>
    </SceneryObject>

</FSData>


PC Flight Simulation Geek Since 1998
Amir Parsian
  • Amir Parsian
  • 58.52% (معمولی)
  • حرفه ای ارزشمند
14 سال پیش
کاش زودتر این پستو دیده بودم . دو ساعت فقط داشتم پست پیغام خصوصی می دادم .جناب رحیمی لااقل یه ندا می دادی public پست گذاشتی .وقتی استادش بالاست دیگه جایه نگرانی نداره که 😍
A.Rahimi
  • A.Rahimi
  • 53.32% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
14 سال پیش
من Object رو 3D Max درست میکنم و در Gmax میارم و به MDL تبدیل میکنم و با برنامه ی Library Creation اون رو به فرمت BGL تبدیل میکنم و با ADE اون رو به فرودگاهم اضافه میکنم و باید اون فایل BGL رو هم در Add-On Scenery کپی کنم.فکر کنم همین راه حل باشه.چون من فایل BGL مربوط رو در ADD-On Scenery کپی نمی کردم و به همین خاطر فکر کنم نشون نمیداد.راستی جناب پارسیان من از SDK Acceleration استفاده میکنم.
با تشکر از دوستان به خاطر پاسخشون.