captain mahan
  • captain mahan
  • 50.02% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار شروع کننده موضوع
8 سال پیش
با سلام خدمت دوستان عزیز انجمن
http://www.emirates.com  ) - و بطور مثال پروازهای دبی > کویت - امروز 4 June 2016 رو نگاهی داشته باشن، میبینیم که تایپ هواپیما برای این پرواز حداقل بویینگ 300-777 هست یا ایرباس 330 و عجیب تر اینکه ایرباس 380 هم بطور رفت و برگشت برای امروز برنامه پروازی داره !!!

با توجه به اینکه همه میدونیم این تایپ ها ی پهن پیکر برای پروازهای کوتاه برد خیلی مناسب نیست و طراحی این نوع هواپیماها برای پروازهای میان برد و بیشتر بلندبرد در نظر گرفته شده، دلیل خاصی داره که ایرلاین امارات این تایپ از هواپیماها رو در این مسیرها درنظر میگیره و استفاده میکنه ؟؟ خب عمر مفید و استهلاک این هواپیماها با این نوع پروازها واقعا اثر پذیری منفی داره ... !! البته شکی در سرمایه کلان این ایرلاین نیست و اینکه بعد چند سال سریع جایگزین میکنه / ولی واقعا امثال پرواز کویت و مسیرهای در این حد از فاصله هوایی ، اصلا منطقی نیست این نوع هواپیماهای پهن پیکر استفاده بشن و بیشتر بنظر میاد ایرباس 321 و 320 یا 737 سری 800 900 جایگزین خیلی بهتری باشن برای این پروازها ...

دوستان اگه نقطه نظری دارن ممنون میشم به نکاتی اشاره کنن
متشکر@};- @};- @};- [approve] [approve]


>>>>:-k 🤔 🤔 🤔


UserPostedImage


>> بلند آسمان جایگاه من است... <<
Sajjad
  • Sajjad
  • 50.02% (معمولی)
  • آزمایشی
8 سال پیش
سلام
فک کنم به خاطر‌اینه که امارات تایپ مدیوم نداره
یا اینکه مسافر زیاده برای این مسیرها
mhkhoyfs
  • mhkhoyfs
  • 50.16% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار
8 سال پیش
یک تفکر بسیار هوشمندانه پشت این قضیه هست.
همونطور که میدونیم عمر یک هواپیما توسط دو فاکتور تایم پروازی و سیکل پروازی سنجیده میشه . هواپیماهای شرکتهای ارزانقیمت ممکنه تو یه بازه کوتاه مثلا ده ساله به اندازه یک هواپیمای سی ساله نشست و برخواست داشته باشند .گاها روزی بیشتر از ۱۵ لگ . خب هواپیمایی هم ممکنه همیشه در پروازهای دوربرد مورد بهره برداری قرار بگیره مثلا هفته ای پنج پرواز ۱۷ ساعته در این مورد هواپیما ممکنه علارغم سیکل بسیار پایین ساعات پروازی بالایی داشته باشه . حال اگر توازنی بین این دو پارامتر لحاظ شود هواپیما بیشترین و مقرون به صرفه ترین بازه بهره وری را خواهد داشت .
هواپیماهای امارات به دلیل هاب منطقه ای بودن عمدتا پروازهای با زمان زیاد هستند مثلا هشت تا ده ساعت به بالا و گاها ۱۷ ساعته . به همین منظور ا ین شرکت جهت توازن بین تایم و سیکل هر هواپیما را بعد از چند پرواز طولانی در چند پرواز کوتاه استفاده میکند تا نهایت بهره وری را در عمر مفید یک هواپیما کسب کند.