Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
13 سال پیش
رضا تقي پور در گفتگو با مهر با اشاره به وجود يک پايگاه پرتاب فضايي در کشور و لزوم ايجاد يک پايگاه ديگر پرتاب گفت: در حال حاضر يک پايگاه پرتاب فضايي در کشور وجود دارد اما به لحاظ زاويه تزريق در مدار، با توجه به موقعيت جغرافيايي داراي محدوديت هايي است. بر همين اساس کار مطالعاتي براي ايجاد پايگاه پرتاب دوم صورت گرفته است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: ايجاد پايگاه دوم پرتاب ، توانايي ايران را در مورد پرتاب ماهواره هاي مدار پايين کامل مي کند چرا که معمولا ماهواره هاي مدار پايين با زاويه تزريق 55 درجه و 98 درجه پرتاب مي شوند که در صورت تکميل پايگاه دوم، کشورمان در هر دو نوع پرتاب توانمندي خواهد داشت.تقي پور در مورد مکان يابي انجام گرفته براي دومين ايستگاه فضايي در کشور گفت: مطالعات اوليه ايجاد پايگاه دوم پرتاب فضايي انجام شده که تقريبا در حال نهايي سازي مکان است و در صورت قطعي شدن نام اين مکان اعلام خواهد شد.
رئيس سابق سازمان فضايي کشور در پاسخ به اين سوال که آيا اين پايگاه هاي پرتاب فضايي مي تواند ميزبان ماهواره هاي ديگر کشورها باشد ، گفت: اگر منظور از ميزباني دريافت سيگنال ها است که هم اکنون نيز اين کار در حال انجام است. به اين معني که ايران از ماهواره هاي مختلفي همچون ماهواره هاي تصويربرداري و مخابراتي سيگنال دريافت مي کند.
اولين پايگاه پرتاب فضايي ايران در 60 کيلومتري شرق سمنان و جنوب شاهرود واقع است که در سالهاي اخير دو موشک کاوشگر 1 و Safir از اين پايگاه فضايي به فضا پرتاب شدند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در مورد آخرين وضعيت پايگاه هاي گيرنده فضايي نيز گفت: هم اکنون بيش از دو پايگاه گيرنده فضايي در کشور وجود دارد که کار فرماندهي و کنترل (TT&C) و ايستگاه هاي بزرگ گيرنده از ماهواره هاي مختلف در کشور را انجام مي دهند. با توجه به موقعيت هاي موجود اين قابليت وجود دارد که ايران در آينده ميزبان ايستگاههاي هدايت و کنترل ماهواره هايي که از خاک ايران پرتاب مي شوند و يا متعلق به کشورهاي ديگر هستند باشد.وی همچنین در گفتگو با خبرگزاری مهر با بيان اينکه فاز مطالعاتي طرح اعزام فضانورد ايراني به فضا انجام شده است ، گفت: اين طرح پس از تصويب شورايعالي فضايي وارد فاز عملياتي مي شود و گام هاي بعدي آن با سرعت بيشتري طي خواهد شد.
PC Flight Simulation Geek Since 1998