Cpt.mohammadifar
  • Cpt.mohammadifar
  • 50.02% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
12 سال پیش
لایروبی بندر تجاری كیش در آینده نزدیك


مدیر عامل شركت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه كیش از شروع عملیات اجرایی دومین ترمینال زیبای كشور در این جزیره خبر داد.
حشمت الله كاظمی راد با اعلام اینكه طراحی و تهیه اسناد مناقصه این ترمینال آماده شده است، گفت: این پروژه با مساحتی بالغ بر 32 هزار متر مربع بعد از ترمینال فرودگاه امام خمینی در تهران زیباترین سازه فرودگاهی كشور خواهد شد.
وی افزود: زیر سازی و آسفالت باند شمالی، ارتقاء سیستم روشنایی باند از CAT I به CAT II ، بررسی فاز 2 تأسیسات سوخت رسانی به هواپیما، ساخت هلی پورت و اجرای طرح های كوتاه مدت ترمینال فعلی از دیگر پروژه های در حال انجام حوزه فرودگاه بین المللی كیش است.
مدیر عامل شركت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه كیش با اشاره به ادامه روند توسعه بندرگاه تجاری كیش به عنوان بزرگترین بندر تجاری در جزایر ایرانی گفت: اجرای پروژه لایروبی و احداث دایك پیرامونی و ادامه عملیات ساخت ترمینال شماره 2 این بندر تجاری از جمله طرح هایی است كه بزودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
كاظمی راد همچنین با اشاره به فعالیت های عمرانی این شركت در چارك كه در فاصله 32 كیلومتری كیش به عنوان یكی از بنادر تداركاتی این جزیره محسوب می شود، گفت: به منظور تسهیل در رفت و آمد شناورهای مسافری و تداركاتی در بندر چارك، لایروبی حوضچه و كانال دسترسی و احداث دایك ساحلی این بندر نیز توسط شركت توسعه و مدیریت بندر و فرودگاه كیش اجرایی خواهد شد.
جزیره كیش سالانه پذیرای بیش از یك میلیون و 200 هزار مسافر است كه از طریق خطوط هوایی و دریایی به این منطقه وارد می شوند و با توجه به اهداف توسعه ای جهت افزایش سفرهای گردشگری در طرح جامع این منطقه ، توسعه فرودگاه و بندرگاه از فرایندهای اصلی رسیدن به این مهم است.

منبع : مارین نیوز

تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو