Sepehr Ebadi Borna
12 سال پیش
Cpt.mohammadifar نوشت:

Sepehr Ebadi Borna نوشت:

[amazed]

عجب فرودی...!! هواپیما رو به فنا داد...!! خوب نشینه با باد Cross ...!! 😲 نشستنش چه کاریه آخه ؟؟؟ 😕



طرف عقلش میرسه! حتماً یه مشکلی بوده دیگه ... مثلاً برای Alternate سوخت نداشته ...چمیدونم یه ماجرایی بوده دیگه!

حالا من یه سؤال دارم ... این بابا با این شدت چرخ دماغه رو کوبوند زمین چطور اتفاقی نیفتاد؟؟؟ ... من دست به سرچ اینترنتم خوب نیست ، شماها که استادین میزان فشاری رو که ارابه 767 میتونه تحمل کنه رو بگید !




کسی که عقلش میرسه ...انقدر عقلش نمیرسه که سوخت برای Alternate بزنه ؟؟ هرچی باشه...هر ماجرایی که بوده فکر نکنم اینقدر حاد بوده که خلبانه هواپیمارو اینجوری نشوند..بدنه رو جمع کرد...!! اگه یه ذره محکم تر میزد هواپیما از پایین به علت فشار زیاد نصف میشد..چرخ ها هم لاستیک هاش میترکید...اصلاً فرض میکنیم مسافر سکته ای داشتن و باید سریع میشستن.... 🤔 🤔

خوب برادر من با اینجور نشستن که بنده خدارو دستی دستی فرستادن تو گور ..!!
🤣 😂


بهتره بگیم لندینگ First Officer یا کمک خلبان بوده...اینجوری بهتره...!! [blackhee]
عقاید شما مثل مسواکتونه ...اونو تو حلق هرکی‌ فرو نکنین لطفاً ...!
Amir Parsian
  • Amir Parsian
  • 58.52% (معمولی)
  • حرفه ای ارزشمند
12 سال پیش
به این نوع فرود میگن Bouncing Landing گاهی پیش میاد دسته خلبانم نیست فقط معمولا تاکید میشه اگه دیدید چند بار این اتفاق میوفته سریعا Go around کنید که اینجوری که من می بینم هواپیما دوبار Bouncing بیشتر نکرد نیازی به Go around نداشت ولی خب شدتش زیاد بوده:-k
Cpt.mohammadifar
12 سال پیش
amin نوشت:

کسی نمی دونه علت نوسانات دماغه و در نهایت کرش آرتا چی بود؟ به نظر میاد که خوب تاچ داد.



جناب پارسیان توضیح مناسبی دادند که بدرد پاسخ شما هم میخوره، همچنین عرض کنم که علت اون حادثه بی تجربگی و دستپاچگی جناب خلبان و همچنین سرعت باد بود که توی گزارش هم کنترلر یکبار فارسی هم میگه براش (360 درجه 20 گره) فکر میکنم زیاد باشه [blackhee] !!! که زورکی میخواست پرنده رو روی زمین بشونه که با یه گو اروند حل بود ...
من دفعه اول که این فیلم رو دیدم اصلاً توجهی به عنوانش نکردم که crash داره، اما از هون اول که این جناب خلبان شروع به مکالمه فرمودند گفتم این بابا اینکاره نیست... تاکسی کردنش هم که فاجعه بود ، یاد تعلیمات رانندگی افتادم که پارو از کلاژ برمیداری ماشین میپره!!!...دیگه این تاکسی رو دیدم گفتم این یه حرکتی میزنه الآن که آخرشم کانگورو رو رو سفید کرد!
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
Sepehr Ebadi Borna
12 سال پیش
Bouncing Landing معمولاً به خاطر عدم انتخاب کردن درست سرعت هواپیما ، وزن پرنده ، ارتفاع فرودگاه ( و خیلی مسائل دیگه ) و عدم هماهنگی همه ی اینها باهم دیگه هست...خلبان باید با توجه به درجه ای و شدت بادی که کنترلر بهش میگه همه ی اینهارو هماهنگ میکرد باهم ، که متاسفانه انجام نداد...!!

شما فکر کن که پرنده با سرعت فلر کرده و چرخ های عقب رو به زمین نشونده... اما تا خلبان میاد چرخ جلو رو بشونه ، یه دفعه چرخ های عقب دوباره میره بالا و خلبان وقتی نداره که چرخ های جلو رو به زمین تماس نده...اگر ها سریع دماغه رو بده بالا چرخ های عقب با شدت x2 به زمین میخورن و سریع دماغه رو بدون کنترل خلبان میده پایین..!! ( میتونین این کارو تو خونه با FS تمرین کنید ) . همه ی اینها عدم هماهنگی وضعیت هواپیما ( وزن ، سرعت ، فلپ ها ، اسلت ها ، اسپایولر ها و ... ) ، مهارت خلبان با توجه به سرعت باد هست..!!
عقاید شما مثل مسواکتونه ...اونو تو حلق هرکی‌ فرو نکنین لطفاً ...!
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
12 سال پیش
سلام به همه

در مورد فرود همراه با کرش هواپیمای آرتا چند تا مورد تجربی هست

اولا اولین پرواز سلو با استرسهایی همراه که تو جریان فیلم معلومه این بنده خدا زیادشو داره ( منظورم تو مکالمه ست )

برای first solo flight باد نباید چنین سرعت و جهتی داشته باشه که این خودش آرتا رو زیر سوال میبره . تقریبا 6 نات هم Crosswind ( باد جانبی ) داره 😕 در این شرایط هنگام فرود Power management لازمه و معمولا با فلپ کم یا حتی بدون فلپ لندینگ میکنن

تو لحظات آخر فرود هواپیماها به خصوص از نوع سبک تو جریان Grand Effects قرار میگیرن که از سرعت عمودی هواپیما کم میکنه . اگر فصل گرم سال هم باشه و باند هم گرم شده باشه باید thermalling ( جریان هوای گرم بالا رونده ) رو هم بهش اضافه کرد به خصوص اگر آسفالت از نوع تیره باشه . دوستان این مورد برای من پیش اومده . به طرز باور نکردنی هواپیما تو فاصله یک متری باند میمونه و خیلی دیر پایین میاد حتی زیر سرعت تاچ دان که معمولا با سینک استال تاچ همراه میشه . البته آموزش لازم برای این مورد وجود داره [approve] امیر جان احتمال زیاد شما هم این حالتو تجربه کردی

تو فیلم معلومه که ارتفاع فرود مناسب نیست و خیلی پایینه . با توجه به طول زیاد باند فرودگاه پیام میتونست با آرامش ادامه بده این بنده خدا از ترس موندن هواپیما تو گراند افکت و دید کم پایپر به طرفین چرخ جلو رو خیلی زود تر ازچرخهای اصلی میزاره زمین و بعدم .....😊

دوستان هواپیماهای Hi- Wing مثل سسنا برای آموزشهای مقدماتی بسیار مناسبتر هستن