Cpt.mohammadifar
  • Cpt.mohammadifar
  • 50.02% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
12 سال پیش
سلام ...😢

هواپیما EP-MGX سسنا 172 آموزشگاه معراج در ساعت 12:32 امروز پنج شنبه ، در فاینال باند 28 آزادی به کابلهای برق برخورد کرده و متأسفانه دچار سانحه شده ، و دو عزیز رو از دست دادیم
خلبان کاپیتان علی فخر استاد چک سازمان هواپیمایی ( کاپیتان ایرباس 310 ماهان در گذشته)"42ساله" و دانشجو مهندس باقری ثالث از مهندسین شرکت هواپیمایی ماهان"26ساله".

کاربری نوشته است : دموی Engine Failure برای چک دانشجو و در Downwind باند 28 قزوین، پشت پاور لاینها...
متاسفانه دیر متوجه پاورلاین شدند؛
این پاورلاینهای باند 28 بسیار به باند نزدیک هستند و دموی اون منطقه به آشنایی کامل با فرودگاه نیاز داره،
خدا به خانواده هر دو نفر صبر بده...

به گزارش باشگاه خبرنگاران  ، این سانحه در حوالی زمینهای کشاورزی دیزج قزوین رخ داده ...

UserPostedImage 


جهت پیگیری و کسب اطلاعات بیشتر از aerospacetalk  اقدام بفرمایید

پست ویرایش و به آن افزوده شد ...

UserPostedImage

تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
Cpt.mohammadifar
  • Cpt.mohammadifar
  • 50.02% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
12 سال پیش
چند عکس از مرحوم خلبان فخر (Left seat) ... برای بزرگتر دیدن عکسها روی آنها کلیک کنید

UserPostedImage 


UserPostedImage 


UserPostedImage 


UserPostedImage 


روحت شاد مرد

@};- @};- @};- @};- @};-

تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
Cpt.mohammadifar
  • Cpt.mohammadifar
  • 50.02% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
12 سال پیش
این هم تصویری از مرحوم مهندس باقری ثالث ...

UserPostedImage

خدا رحمت کنه این عزیزان رو ...@};-


تصویری از محل وقوع سانحه :

UserPostedImage 

منطقه دیزج در فاصله 3 کیلومتری از ابتدای باند 28 قزوین


-----------------------------------------------------------------------

اما ....

این هم یک سری از گفته های دوستان در aerospacetalk .. ببخشید که از اونجا کپی میکنم چون اینجا خیلی فعالیت دوستان زیاده ... اینکه من به منابع زیادی رسیدم!!!!! 😠

A: خبر فوری :

طی صحبت هایی که الان با قزوین داشتم
هواپیما به دلیل اشکالی فنی به زمین خورده و کاملا متلاشی شده , به طوری که بال , کابین و ... له شدند و یکی از بال ها چندین متر دورتر پیدا شده, هواپیما با نوز به زمین برخورد کرده . و برخورد با کابل تنها مثل همیشه برای انداختن مشکلات گردن فوت شدگان است.

کارشناسان سازمان در محل سانحه حضور دارند...

B: اینکه یکی از بال ها چندین متر دور تر پیدا شده ، فرضیه برخورد با کابل رو تقویت میکنه . (البته به شرط اینکه بال مذکور قبل از نقطه برخورد نهایی هواپیما با زمین ، افتاده باشه )

نکته دیگه اینکه برخورد با موانع میتواند علت ثانویه سانحه باشد .

C: به سلامتی امروز هم که 5 شنبست و فردام جمعه کارشناسان هم کمکم تعطیل میکنن میرن خونه تااااا شنبه ایشالا!!!

D: یکی از مباحث ذکر شده توسط یکی از استاد خلبانان این آموزشگاه ENGAGE شدن AUTO PILOT این هواپیما بود .

AUTOPILOT این هواپیما در گذشته خراب بوده و همیشه به استاد خلبان ها سفارش میشد که از AUTOPILOT استفاده نکنید , چراکه DISENGAGE نمیشد ...

E : در قزوین ما اصلا از هواپیمای خودکار استفده نمیکردیم یعنی نمیتونستیم که استفاده کنیم چون قطع بودش و کلا بلا استفتده بود ولی من یادمه که یه بار یکی از اساتید اطلاع داد که گویا مستر اتوپایلوت چراغش روشن شده و لی تاثیری رو فرامین نداشته شاید و شاید و شایدهای دیگر ،......

F: آخرین مکالمه کاپیتان فخر :

SIMULATE ENGINE FAILURE....

در نزدیکی کارخانه گچ خوردن زمین , هواشناسی قزوین میبینه به برج اطلاع میده و برج هم به دیسپچ همیشه در صحنه(!) معراج...

دوستانی که از نزدیک دیدند بدن کاپیتان فخر کلا متلاشی شده ...

و سر باقر هم متاسفانه کلا متلاشی شده...
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان
12 سال پیش
😢 😢 😢
خدا رحمتشون کنه 😢
باقر در حال چک CPL بوده توسط کاپیتان فخر
فرضیه پاور لاین درست نیست ، چون نه باقر دفعه اولش بود قزوین می پریده (بالای 100 ساعت پرواز داشته) نه کاپیتان فخر دفعه اولش بوده که قزوین دانشجو چک میکرده!
در ضمن وقتی استادی از دانشجو SIMULATE ENGINE FAILURE میگیره حواسش به تمام موانع هست و در قزوین هم موقعیت پاورلاین ها در
Down wind قرار گرفته که در این نقطه معمولاً ارتفاع پرواز بالای پاورلاینهاست (حداقل 5000msl پا)
و تا اونجایی که من می دونم و دیدم معمولاً در down wind که SIMULATE ENGINE FAILURE گرفته میشه کاملاً از پاورلاین ها رد میشی!!😕
حالا باید دید که کاپیتان فخر در کجا و در چه ارتفاعی از برج درخواست SIMULATE ENGINE FAILURE کرده؟!؟!؟!😕

UserPostedImage
Cpt.mohammadifar
  • Cpt.mohammadifar
  • 50.02% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
12 سال پیش
amirfikat نوشت:

😢 😢 😢
خدا رحمتشون کنه 😢
باقر در حال چک CPL بوده توسط کاپیتان فخر
فرضیه پاور لاین درست نیست ، چون نه باقر دفعه اولش بود قزوین می پریده (بالای 100 ساعت پرواز داشته) نه کاپیتان فخر دفعه اولش بوده که قزوین دانشجو چک میکرده!
در ضمن وقتی استادی از دانشجو SIMULATE ENGINE FAILURE میگیره حواسش به تمام موانع هست و در قزوین هم موقعیت پاورلاین ها در
Down wind قرار گرفته که در این نقطه معمولاً ارتفاع پرواز بالای پاورلاینهاست (حداقل 5000msl پا)
و تا اونجایی که من می دونم و دیدم معمولاً در down wind که SIMULATE ENGINE FAILURE گرفته میشه کاملاً از پاورلاین ها رد میشی!!😕
حالا باید دید که کاپیتان فخر در کجا و در چه ارتفاعی از برج درخواست SIMULATE ENGINE FAILURE کرده؟!؟!؟!😕



من توی گفته ها after takeoff شنیدم! ... حالا که تا الآن 6 ساعت گذشته و همه چیز در حد ضن و گمان هست ...
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو