سلام به همه دوستان
این تست در واقع برای محاسبه مقاومت بدنه و اسکلت انتهایی این هلیکپتر انجام میشه اونم تو شرایطی که قفل نگه دارنده یکی از بلیدهای ( تیغهای ملخ blade ) در راستای محور طولی به عمد باز شده و هنگام چرخش به علت خارج شدن از محور اصلی نسبت به دو ملخ دیگه در حال گردش ایجاد نیرویه بسیار شدید نا همگون میکنه
و نتیجش میشه اینی که میبینید
البته دوستان اینکه یه هلیکوپتر چقدر بتونه این شرایط رو تحمل کنه خیلی مهمه . اینجور مواقع خلبان باید به سرعت گام ملخ رو به صفر برسونه تا از اصطکاک کم کنه
و تراست موتور رو زیاد کنه( برای فراهم کردن نیروی گریز از مرکز بیشتر centrifugal force ) تا به بالاترین حد پایداری بلید برسه که بازم زمان نسبتا کوتاهی داره
اگر تست های اسکلت و بدنه شرکت بل هلیکوپتر رو ببینید کاملا متحیر میشد[approve] به خصوص نظامیهاش