Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
علاوه بر ماهواره‌های ناهید و زهره، ماهوار‌ه های دیگر با نام مصباح2 و پارس 2 نیز توسط دانشمندان و متخصصان ایرانی در دست اجراست.این ماهواره ها در آینده توسط (یا برای!) ایران پرتاب خواهند شد.

ماهواره‌ در حال توسعه زهره
هدف از اجرای پروژه زهره طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی زمین آهنگ ملی به منظور پشتیبانی از شبکه صوت، داده و تصویر در داخل کشور است. طول عمر عملیاتی این ماهواره 12سال، مدار نهایی GEO و ناحیه پوشش جمهوری اسلامی ایران و جزایر آن است. مدل توسعه‌ای مهندسی پروژه زهره در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره طراحی و ساخته شده است. این ماهواره در مواردی بدین شرح کاربرد دارد: پخش تلویزیونی آنالوگ و یا دیجیتال، دست یابی به تعداد برنامه‌های بیشتر با کیفیت بالای صوت و تصویر با استفاده از فناوری پیشرفته، سرویس‌های V-SAT در شبکه ستاره، فناوری دیجیتال برای شبکه‌های محلی با انتقال نرخ بیت بالا.

ماهواره مخابراتی مصباح 2
مصباح 2 یک ماهواره مخابراتی در مدار LEO با طول عمر سه سال است که در ادامه ماهواره صباح 1 با هدف طراحی، تحلیل، ساخت و آزمون آن در داخل کشور تعریف شده است. این ماهواره وظیفه برقراری سرویس داده بین کاربران زمینی پس از فاز راه‌اندازی و تست در مدار را برعهده دارد. این پروژه با هدف کسب دانش طراحی و پرتاب یک ماهواره نزدیک به زمین به منظور جمع‌آوری، بازیابی و پردازش، ضبط و ارسال مجدد داده‌ها و ایجاد یک شبکه ماهواره‌ای برای ارتباط با کاربران در مناطق دورافتاده با دیگر نواحی جغرافیایی دنیا به اجرا درآمده است.

ماهواره مخابراتی پارس 2
هدف از ساخت ماهواره پارس 2 دست‌یابی به فناوری طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجش از دور عملیاتی از نوع اپتیکی و با قدرت تفکیک مکانی متوسط است. این پروژه اغلب نیازهای غیر نظامی کشور در زمینه‌های کشاورزی، منابع طبیعی، خاک‌شناسی، شهری و روستایی، منابع آب، بلایای طبیعی، راه‌وترابری، زمین‌شناسی و هواشناسی را برآورده می‌سازد. از جمله کاربردهای این ماهواره عبارت است از: محاسبه سطح زیر کشت، تعیین سلامت منابع طبیعی و بیوماس، تعیین وضعیت خاک، شناسایی گونه‌های گیاهی و جنگلی، ارزیابی گسترده آتش‌سوزی، تعیین مرزهای آبی و وضعیت سطوح آبی، پایش فعالیت آتشفشان‌ها،مطالعه اثر بلایای طبیعی، مطالعه نشت منابع نفتی.

ماهواره مخابراتی ناهید
پروژه ماهواره مخابراتی ناهید برای پرتاب به مدارLEO، با اهدافی چون آزمودن سیستم مخابرات باند KU برای ارتباط با ایستگاه زمینی، به کارگیری و آزمودن سیستم مکانیزم بازشدن صفحه‌های خورشیدی، عکس‌برداری از مراحل بازشدن صفحه‌های خورشیدی در پژوهشکده‌ سامانه‌های ماهواره در دست اجرا است. کسب دانش فنی و فناوری طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی، آزمودن و نمایش فناوری زیر سیستم‌های ماهواره‌های مخابراتی در مدار، توسعه و اجرای پروژه‌های مشترک چند رشته‌ای در قالب تیم‌های تخصصی به منظور توسعه زیر سیستم‌های فضایی پیشرفته از دیگر اهداف این پروژه است که با همکاری مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به اجرا درآمده است.

فارس
PC Flight Simulation Geek Since 1998