
معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری از الزام شرکتهای هواپیمایی برای ایجاد و به کارگیری سامانه فروش بلیت خبرداد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد خداکرمی اظهار کرد: متصدیان حمل و نقل (شرکت هواپیمایی) باید به موجب قوانین و مقررات نسبت به صدور بلیت مسافر اقدام کنند و کلیه مسافران نیز به هنگام سوار شدن هواپیما، استاک شرکت هواپیمایی مربوطه را در دست داشته باشند.
وی افزود: بلیت مسافر باید حاوی مشخصات لازم از قبیل نام و نشانی متصدی حمل و نقل، مسافر، تاریخ و محل صدور باشد.
معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری، درج بهای بلیت مسیر در کلیه بلیتهای صادره را الزامی دانست و گفت: کلیه بلیتهای مسافرتهای هوایی از مقررات ابطال بلیتها تبعیت میکنند و از درج عنوان " چارتر و غیرقابل استرداد " جدا خودداری شود.
خداکرمی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در راستای شفافسازی، افزایش نظارت، سهولت دسترسی به بلیت و حفظ حقوق مسافر، بخشنامه رعایت حقوق مسافران را صادر و به شرکتهای هواپیمایی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی ابلاغ کرد.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس این بخشنامه تمام شرکتهای هواپیمایی فاقد سیستم رزواسیون، سه ماه فرصت دارند تا نسبت به ایجاد این سیستم و دستیابی به قابلیت فروش بلیت از طریق آن اقدام کنند.
معاون هوانوردی و امور بینالملل سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: در غیر اینصورت این سازمان در صدور مجوزهای پروازی شرکتهای هواپیمایی فاقد سیستم رزرواسیون تجدید نظر خواهد کرد. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)