Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش


UserPostedImage



رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با توجه به افزایش نرخ بلیت هواپیما در سال گذشته و وضعیت اقتصادی موجود، تعداد مسافران در بخش حمل‌ و نقل هوایی کاهش یافته و به رقمی کمتر از سه درصد کل جمعیت کشور رسیده است.

عبدالرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در شرایطی که مردم حقوقی کمتر از یک میلیون تومان دریافت می‌کنند چطور می‌توان توقع داشت سفرهای خود را با هواپیما انجام دهند؟ اگر قرار باشد نرخ بلیت از آنچه که هست بیشتر شود، باید منتظر ریزش بخش دیگر از مسافران هوایی باشیم.

وی با تاکید بر این‌که افزایش نرخ سوخت هواپیما بیش از این کشش ندارد، گفت: در حال حاضر تراز مالی ایرلاین‌ها 100درصد منفی است و اگر قرار باشد نرخ بلیت هواپیما بیش از این افزایش یابد شاهد کاهش بیش از پیش مسافران در بخش هوایی خواهیم بود.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: با توجه به مشکلات موجود در راه شرکت‌های هواپیمایی تمامی ایرلاین‌ها ضرر‌ده هستند اما باید به فکر راه‌حلی برای مشکل آنها بود.

بیش از 300 میلیارد تومان بدهی ایرلاین‌ها به فرودگاه‌ها

وی از بدهی بیش از 300 میلیارد تومانی ایرلاین‌ها به شرکت‌ فرودگاه‌های کشور خبر داد.

موسوی گفت: در بخش خدمات فرودگاهی نباید دیگر افزایش قیمت داشته باشیم؛ هرچند معتقدیم فرودگاه‌ها نیز هزینه‌ای دارند که بخشی از آن توسط ارائه‌ی خدمات به ایرلاین‌ها و دریافت هزینه‌ی آن تامین می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر برای اصلاح فرودگاه مهرآباد تزریق سرمایه‌ای بیش از 180 میلیارد تومان نیاز است.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطر نشان کرد: پرداخت هزینه‌های دیگر از سوی شرکت‌های هواپیمایی طبق آنچه قانونی شده، بی‌مورد است به طور مثال پنج درصد عوارض به شهرداری‌ها می‌تواند پرداخت نشود تا همین مورد بخشی از هزینه‌های ایرلاین‌ها را جبران کند.

موسوی تاکید کرد: باید موازنه بین دخل‌ و خرج ایرلاین‌ها مثبت شود تا هم شرکت‌های هواپیمایی سر پا بمانند و هم بتوانند بدهی خود در بخش سوخت و خدمات فرودگاهی را بپردازند.

درخواست صفر‌شدن هزینه‌ی گمرک واردات قطعات هواپیما

وی درخواست کرد: هزینه‌ی گمرک برای ورود قطعات مورد نیاز هواپیما صفر شود.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی تاکید کرد: این رقم برای دولت چشم‌گیر نیست اما می‌تواند کمک زیادی به شرکت‌های هواپیمایی برای سامان‌ دادن به وضعیت فعلی آنها باشد.


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)