Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
دبیر ستاد توسعه فناوری هوا و فضای كشورمان گفت: در خرداد ماه سال آینده ماهواره 'طلوع' با ماهواره بر 'سیمرغ' در فاصله 500 كیلومتری جو قرار می گیرد و پس از آن باید به فكر كاربری ماهواره ها باشیم.

به گزارش ایرنا، 'عباس ابراهیمی' عصر پنجشنبه در همایش انسجام داخلی، اقتدار جهانی در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) قم با اعلام این خبر افزود: تاكنون ماهواره های 'امید' و 'رصد' برای دریافت و ارسال یك سیگنال و یا تست پنل های خورشیدی و سامانه های تصویربرداری به فضا ارسال شده است.

وی با بیان اینكه باید در سالهای آینده به سمت ساخت و پرتاب ماهواره های كاربردی و بهره برداری حركت كنیم، خاطر نشان كرد: در سال جاری ماهواره 'فجر' با ماهواره بر 'سفیر' به فضا پرتاب خواهد شد كه هدف آن تست یك موتور خواهد بود كه قادر است حدود صد كیلومتر مدار را ارتقا دهد.

دبیر ستاد توسعه فناوری هوا و فضا با اشاره به پیشرفت ها و توسعه چشمگیر این صنعت حساس و حیاتی در كشورمان گفت: سازمان هوافضا از جوانترین سازمان های دانش بنیان كشور است كه نقشی موثر و بی نظیر در قدرت هوایی و بازدارندگی دارد.

وی با بیان اینكه محصولات و تولیدات سازمان هوا فضا بسیار متنوع بوده و از زیر سطح تا ماورای جو را پوشش می دهد، تصریح كرد: ماموریت سازمان هوافضا، انجام تحقیقات، طراحی، تولید و پشتیبانی از سامانه های موشكی و حامل های فضایی به منظور ارتقای قدرت بازدارندگی كشور است.

ابراهیمی در خصوص ساخت موشك های قاره پیما با برد بیش از پنج هزار كیلومتر، گفت: دكترین دفاعی ما ساخت این كلاس از موشكها نبوده و موشك های ساخته شده تا به حال، نیاز دفاعی ما را جوابگو ست.

وی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران به طور همزمان ماهواره های گوناگون، سامانه پرتابگر ماهواره و پایگاه پرتاب و دریافت ماهواره را در اختیار دارد و این ویژگیها باعث می شود كشورمان در بین هشت كشور برتر دنیا در عرصه هوافضا قرار بگیرد.

منبع:ایرنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998