Cpt.mohammadifar
  • Cpt.mohammadifar
  • 50.02% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
12 سال پیش
نقل خبر از Aerospacetalk میباشد

سازمان هواپیمایی ایران رتبه دهم جهانی را در بازرسیهای ایکائو کسب کرد

مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی گفت: بازرسان سافا پس از بازدید از این سازمان اذعان داشتند که قوانین سازمان هواپیمایی کشوری ایران قوانین روز اروپایی را پوشش داده است.

مصطفی حقیقتجو اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه نظارتی و حاکمیتی بر حمل و نقل هوایی کشور را بر عهده داشته و بر امر بی خطری پروازها و ساماندهی و مدیریت حمل و نقل هوایی نظارت دارد.
وی ادامه داد: معاونت استاندارد پرواز نیز یکی از زیرگروههای سازمان هواپیمایی است که بر امر نظارت، بازرسی و تعمیر هواپیما، نحوه آموزش پرسنل فنی و عملیاتی، رویدادهای پروازی، عملیات پروازی، شرایط خلبانان و مهمانداران، طراحی، ساخت و مونتاژ وسایل پرنده و قابلیت و صلاحیت پرواز هواپیماها، نظارت دارد.
حقیقتجو با تأکید بر اینکه از سوی معاونت استاندارد پرواز نظارت بر ایمنی پرواز وجود دارد، اظهار داشت: بخش هوانوردی، فعالیتهای قانونی، نُت های پروازی و مجوزها را بررسی و اعلام میکند و معاونت استاندارد پرواز زیرساخت ها را پیگیری میکند تا شرکت هواپیمایی شکل بگیرد، وسایل پرنده به داخل کشور وارد شود و به صورت ایمن پرواز کنند.
وی ضمن اشاره به اینکه نظارت بر ایمنی پرواز وظیفه اصلی معاونت استاندارد پرواز است، گفت: صنعت هواپیمایی بر مبنای صداقت و ثبات فعالیت میکند؛ در این صنعت اگر صداقت کاری نباشد مشکلات بعدی زیادی دارد، در صنعت هواپیمایی نمیتوان بر اساس نظریات شخصی کار کرد و همه موارد بر اساس اصول، منطق و مقررات استوار است.
مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر سازمان هواپیمایی از نقطه نظر نظارت بر رأس هرم حمل و نقل هوایی کشور قرار دارد.

افزایش اعتماد عمومی نسبت به سازمان هواپیمایی طی دو سال گذشته

حقیقتجو ضمن اشاره به بیرنگی تحریمهای آمریکا علیه ایران در این صنعت، گفت: هماکنون از نظر نظارتی و حاکمیتی در سطح اول منطقه قرار داریم.
مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: اگر حمایتهای مادی و معنوی دولت به طور کامل از سازمان هواپیمایی صورت نگیرد، این صنعت با مشکلاتی مواجه میشود؛ طبیعتاً سازمان هواپیمایی کشوری برای اعمال حاکمیت و نظارت نیازمند اعتماد کافی و عمومی است.
حقیقتجو با اشاره به اینکه اعتماد عمومی نسبت به سازمان هواپیمایی طی دو سال گذشته افزایش یافته افزود: مردم باید با این موضوع آشنا باشند که وقتی سازمان هواپیمایی وسیله پرندهای را تأیید میکند، مطمئنا آن پرنده ایمن است.
وی با بیان اینکه فعالیتهای این سازمان کاملاً تخصصی و حساس است، ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی صنعت باید جوابگوی مردم و حق و حقوق دولت و ملت باشد.
حقیقتجو اضافه کرد: از دولتمردان میخواهیم از سازمان هواپیمایی کشوری حمایت کافی را داشته باشند؛ این حمایتها میتواند معنوی و مالی باشد.
مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: هر کشوری که سازمان هواپیمایی مقتدر و قوی داشته باشد صنعت هواپیمایی آن نیز قوی خواهد بود.
حقیقتجو با اشاره به اینکه باید سازمان هواپیمایی تقویت و حمایت شود، خاطرنشان کرد: آرزو داریم به محضر مقام معظم رهبری برسیم و از فعالیتهای تخصصی و موفقیتهای این مجموعه گزارش کاملی به ایشان ارائه دهیم.

سازمان هواپیمایی ایران عضو کنوانسیون متعهد و قدیمی پیمان شیکاگو است

وی با اشاره به اینکه یاتا (انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی) بر اساس آیوسا از حمل و نقل هوایی کشورها بازدید میکند، اظهار داشت: آیوسا روشهایی است که مدنظر شرکتهای بهرهبردار بوده و اغلب تائید شده است.
مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: بازرسان آیوسا در طی مراحل کار نقطه نظرات و موارد لازم به اصلاح را به شرکت هواپیمایی گوشزد کرده و پس از طی مدت زمان قانونی، عملیات بازرسی و ممیزی را انجام میدهند.
حقیقتجو ادامه داد: سافا در گزارش خود ساختار و مقررات سازمان هواپیمایی کشوری را دارای قدرت و نفوذ کافی برای تصمیمگیری در ارتباط با تعلیق و یا ابطال لوح بهرهبرداری شرکتهای متخلف دانسته است.
مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: شرکتهای هواپیمایی که موفق به گذراندن مراحل ممیزی آیوسا نشوند، برای انجام بسیاری از پروازهای خود با عنوان عضویت یاتا دچار محدودیت خواهند شد و چه بسا لغو عضویت شوند.
وی خاطرنشان کرد: تمامی دنیا نگاهشان به سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ارگانی نظارتی و حاکمیتی است، سازمان هواپیمایی ایران هم عضو کنوانسیون شیکاگو و هم متعهد است؛ در تمامی دنیا سازمانهای هواپیمایی کشوری گواهینامههای همدیگر را میپذیرند و این اعتماد وجود دارد.
وی به بازدیدهای سافا و یوزاپ از سازمان هواپیمایی کشوری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: آنها آمده بودند تا صنعت هواپیمایی را به چالش بکشند اما با تمهیدات در نظر گرفته شده، توانستیم از آزمونهای سافا و یوزاپ سربلند بیرون آیم.
مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در بازدیدهای سال گذشته مجامع بین المللی تحت قالب usoap و safa، سازمان هواپیمایی کشوری جمهوری اسلامی ایران با تدبیر و درایت موفق به کسب رتبههای افتخار آمیز برای کشورمان شد.
حقیقتجو خاطرنشان کرد: سافا براساس اسناد و پیوست های پیمان شیکاگو این سازمان را مورد بررسی قرار داد که خوشبختانه نتیجه این مشاهدات و گزارشات مثبت ارزیابی شد به گونه ای که اذعان داشتند سازمان هواپیمایی کشوری در مسیر اجرای روشهای پیشرفته و مدرن تأمین ایمنی گام بر میدارد.
مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: این گروه پس از بررسیهای به عمل آمده اعلام کردند که کار بزرگی در ارتباط با تهیه و تدوین مقرارت آغاز شده است؛ همچنین قوانین سازمان هواپیمایی کشوری ایران قوانین روز اروپایی را پوشش داده و بسیار نزدیک به مقررات اتحادیه اروپا است.

حقیقتجو ادامه داد: گروهی که باید هواپیما را برای پرواز تأیید کنند، فعالیتهای تخصصی زیادی را انجام میدهند که به مراتب کار آنها از گروه سازنده هواپیما مشکل تر است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته چند تن از زبده ترین متخصصان ایکائو به مدت 10 روز به ایران آمدند و تمامی سیستم حمل و نقل هوایی کشور را مورد بررسی قرار دادند؛ این گروه با وجود بررسی نوینتر هواپیماها در کشورها و با وجود آنکه خود صاحب جدیدترین هواپیماها در کشورهای اروپایی هستند، حمل و نقل هوایی ایران را بررسی کردند و سازمان هواپیمایی از این بررسی سربلند بیرون آمد و موفق به کسب رتبه دهم از نظر نظارت و حاکمیت شدیم.
مدیرکل دفتر مهندسی و قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: هم اکنون ادعا میکنیم اگر دوباره بازرسان سافا و یوزاپ به بررسی صنعت حمل و نقل هوایی ایران بپردازند قطعاً در رتبه های یکم تا پنجم خواهیم بود.

مرجع خبر:خبر گزاری فارس
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
لطف کنیدخبرهای Copy/Paste را حداقل از لحاظ املایی تصحیح بفرمائید.
متشکر
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Cpt.mohammadifar
  • Cpt.mohammadifar
  • 50.02% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
12 سال پیش
Touradg نوشت:

لطف کنیدخبرهای Copy/Paste را حداقل از لحاظ املایی تصحیح بفرمائید.
متشکر


چشم ،انجام شد[punched]
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو
Cpt.mohammadifar
  • Cpt.mohammadifar
  • 50.02% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
12 سال پیش
عزیزان مستحضر باشند که بنده قصد جسارت به کسی رو ندارم ولی این حضرت آقای حقیقت جو چیزهایی رو بر زبان رانده اند که گفتم بخونید،کمی دور هم بخندید![approve]

نقل قول:

حقیقتجو ضمن اشاره به بیرنگی تحریمهای آمریکا علیه ایران در این صنعت...


پاشو...پاشو حقیقت جو...داری خواب میبینی....پاشو مدرسَت دیر شده...پاشو😠
مرد مؤمن...علی چپ با کوچش زده به تو یا تو زدی بهش؟ [funcrazy]

نقل قول:

سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان متولی صنعت باید جوابگوی مردم و حق و حقوق دولت و ملت باشد


منت خدای را عزّوجلّ که اینها اینقدر به مردم اهمیت میدن!

نقل قول:

حقیقتجو اضافه کرد: از دولتمردان میخواهیم از سازمان هواپیمایی کشوری حمایت کافی را داشته باشند؛ این حمایتها میتواند معنوی و مالی باشد.


حمایت معنوی؟؟؟؟..........🤣 [blackhee] 👏 😝
آره ...دولت یه سی دی پر میکنه که هر روز گوش کنیم: تو میتونی......میتونی......برو جلو ما پشتتیم.....(ستاد روحیه دهی دولت)[blackhee] والا!

نقل قول:

اعتماد عمومی نسبت به سازمان هواپیمایی طی دو سال گذشته افزایش یافته افزود



[amazed] .....جداً......؟؟؟؟؟😕...... ایشالا!

یا من خیلی قاطی ام یا این بابا!
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو