Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
12 سال پیش
UserPostedImage


'احمد وحیدی' روز دوشنبه در آیین آغاز بكار نخستین فرودگاه تفریحی، آموزشی خراسان رضوی در شهر جدید گلبهار بر ضرورت توسعه و تقویت ناوگان هوایی كشور و بهره برداری از مزیت های صنعت هوایی در حوزه عمومی هوانوردی تاكید كرد. وی افزود: این فرودگاه هم كه به همت بخش خصوصی با حمایت و پشتیبانی سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع احداث شده، در این راستا شكل گرفته است.

وی طراحی، تولید ، مونتاژ و آموزش، سرویس و نگهداری انواع هواپیما های فوق سبك، گلایدار، پاراگلایدار ، كایت و كایت موتور دار، هوایپما و بالگرد كنترل از راه دور، ایرتاكسی، امداد و نجات و پروازهای توریستی – تفریحی را از جمله زمینه های كاری این مركز هوایی ذكر كرد.

وزیر دفاع از جمله اهداف و كاركردهای مركز هوانوردی گلبهار را اشاعه فرهنگ هوانوردی در كشور بویژه در خراسان و شهر مشهد و گسترش آن به سایر شهرهای ایران، پر كردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه برشمرد.

وحیدی اضافه كرد: این مركز هوانوردی آمادگی دارد خدمات متنوعی در بخش های مختلف شامل آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبك، پروازهای توریستی و تفریحی، برپایی نمایش های هوایی، آموزش خدمات پروازی و تعمیر و نگهداری برای اشخاص حقیقی و حقوقی، خدمات مشاوره برای انتخاب و خرید انواع وسایل پروازی داخلی و خارجی و ارائه همین خدمات در بخش هواپیمایی بدون سرنشین را به مشتریان ارائه كند.

وی در ادامه با تاكید بر گسترش و توسعه این نوع مراكز هوایی گفت: كارآفرینی و اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم، درآمدزایی، حمل و نقل هوشمند و ایمن در زمان بسیار كم و نهادینه سازی صنعت هوایی از دیگر مزایای ایجاد این نوع مراكز است كه امیدواریم به سرعت در سراسر كشور راه اندازی شوند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین با اشاره به سیاست های كلی نظام در خصوص حمل و نقل هوایی و اهمیت این بخش ادامه داد : 56 فرودگاه اصلی در كشور داریم كه با استفاده از ظرفیت های خالی این فرودگاه ها برای هوانوردی عمومی باعث اقتصادی شدن فعالیت این فرودگاه ها در آینده نزدیك می شود.

وی اظهار داشت: بیش از 600 باند فرود و برخاست هواپیماهای كوچك در كشور وجود دارد كه با آماده سازی آنها توسط فرمانداری ها و سازمان های محلی در آینده نزدیك امكان بهره برداری گسترده از آنها در بخش هوانوردی عمومی وجود خواهد داشت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: اهمیت تعیین فضاهای مورد استفاده برای انواع هواپیمای رده هوانوردی عمومی شناخته شده و بدین منظور اقداماتی برای گسترش فضای در دسترس پرواز برای عموم آحاد جامعه شروع شده است.

وی بیان كرد : دولت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه مركز هوانوردی عمومی در فرودگاه ها و مناطق مختلف كشور حمایت می كند و در این جهت با ایجاد شركت مادر تخصصی در حوزه هوانوردی عمومی اولین قدم های لازم را در این راه برداشته است.

منبع:ایسنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Cpt.mohammadifar
12 سال پیش
نقل قول:

دولت از صنایع هوانوردی عمومی حمایت و پشتیبانی می كند



عموم خیر....مرفحین بی درد محترم!
تنها تو را می پرستم و از تو یاری می جویم . . . الهی به امید تو