amirfikat
  • amirfikat
  • 61.92% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین نشان شروع کننده موضوع
12 سال پیش
(تیک آف - Takeoff.ir) - خط اورهال و بهینه ساز سامانه پدافند هوایی هوشمند ارتفاع پست و همچنین خط تولید انبوه سامانه جعبه سیاه انواع هواپیما و بالگرد با نام شاهد، با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، بهینه سازی سامانه پدافند هوایی هوشمند ارتفاع پست موجب افزایش توان عملیاتی در ارتفاع کم و دفاع نقطه ای از مناطق حساس و استراتژیک در مقابل هواپیماهای جنگی، بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین موشک های هوا به زمین دشمن خواهد شد.

جستجو و تعقیب همزمان اهداف در ارتفاع پست، استفاده همزمان از جستجوی فعال راداری و غیرفعال اپتیکی، ایجاد امکان فرماندهی و کنترل همزمان انواع سامانه های توپخانه ای و موشکی، قابلیت جابجایی سریع سامانه ها و مقابله جنگ الکترونیک از ویژگی های سامانه پدافند هوایی هوشمند ارتفاع پست است.

با کمک سامانه جعبه سیاه شاهد نیز می توان برای ثبت پارامترهای پروازی، تصاویر و صدای کابین خلبان در انواع پرنده ها اقدام کرد.

نامحدود بودن پارامترهای قابل ثبت، امکان تطبیق و سازگاری با هر نوع پرنده، تکنیک نوین پردازش و تفسیر هوشمند صوت و تصویر، مقاوم بودن در برابر شرایط سخت محیطی و مطابق بودن با استانداردهای بین المللی از ویژگی های سامانه جعبه سیاه شاهد است.

این سامانه (جعبه سیاه شاهد) قابلیت ذخیره سازی داده های پروازی را برای دو هزار و 200 ساعت دارد .

این سامانه همچنین قابلیت ذخیره سازی صوت کابین خلبان برای 40 ساعت از سه کانال صوتی و ذخیره سازی تصاویر داخلی کابین را از 30 دوربین برای 10 ساعت داراست.
UserPostedImage