Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


تیم دانشجویان مهندسی برق دانشگاه کاشان كه به دليل مخالفت فرانسه از حضور در مسابقات بین المللی «کن ست» (طراحي و ساخت ماهواره هاي كوچك در ابعاد قوطي نوشابه) در آن كشور بازمانده بوده با استقبال گرم مسوولان دانشگاه به ایران بازگشتند.

به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، رییس و معاونان دانشگاه کاشان و جمعی از دانشجویان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با اهداي شاخه گل از اعضای این تیم استقبال کردند.

بهروز دادخواه، سرپرست این تیم دانشجویی با قدردانی از حضور و استقبال مسؤولان دانشگاه کاشان، تنها دلیل مخالفت کشور فرانسه از حضور این تیم در این دوره از مسابقات را ایرانی بودن تیم عنوان کرد و گفت: کشورهای غربی از پیشرفت علمی جوانان ایرانی هراس دارند.

وی هدف از شرکت این تیم در این دوره از مسابقات را ارائه خلاقیتها و موفقیت های جوانان ایرانی به عرصه جهانی و بین المللی بیان کرد و افزود: این تیم در سال 90 در مسابقات ایران شرکت کرده و توانست در آن دوره از مسابقات، مقام نخست را در بین تیم‌های شرکت کننده دانشگاه‌های کشور کسب کند.

دادخواه با اشاره به این که از هر کشور یک تیم مجوز حضور در این دوره از مسابقات را داشت، خاطرنشان کرد: این تیم كه قرار بود به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی «کن ست» شرکت کند از مدتها قبل خود را برای حضور در این دوره از رقابت‌ها آماده کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: این تیم پنج نفره از مدتها قبل مدارک و گزارش‌هاي مسابقات خود را برای کشور فرانسه ارسال کرده و پس از تایید و صدور ویزا به کشور فرانسه عزیمت کرده بوده که متاسفانه وزارت دفاع فرانسه از حضور این تیم در محل برگزاری مسابقات ممانعت کرد.

سرپرست تیم گفت: سفارت ایران در فرانسه نیز تلاش‌های زیادی برای حضور این تیم برای این دوره از مسابقات داشت که متاسفانه نتیجه‌ای در پي نداشت و در نهايت این تیم با تهدید ناچار به ترك فرانسه شد.

به نقل از:ستاد توسعه هوا و فضا
PC Flight Simulation Geek Since 1998