Co-pilot
  • Co-pilot
  • 54.84% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین نشان شروع کننده موضوع
11 سال پیش
امیر خلبان منوچهر یزدانی معاون تربیت و آموزش نیروی هوایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به جایگاه سیمولاتورها یا همان شبیه‌سازها در آموزش خلبانان جنگنده‌ها گفت: شبیه‌سازها نقش بسیار برجسته و عمده‌ای در آموزش‌های تخصص
ی به ویژه پروازی به عهده دارند.

وی افزود: بوسیله این شبیه‌سازها علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌توانیم سطح مهارت کارکنان متخصصمان را افزایش دهیم و از سوانح و رویدادهای محتمل هم جلوگیری کنیم.

یزدانی در ادامه تصریح کرد: از چندی پیش طراحی و ساخت شبیه‌سازها در کشورمان با محوریت نهاجا در دستور کار قرار گرفته است و در 3 سال گذشته توفیقات مطلوبی در این حوزه داشتیم.

معاون تربیت و آموزش نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه الان قادریم شبیه‌سازی‌های بسیار پیچیده و بروزی را تولید کنیم، ادامه داد: به عنوان مثال ما شبیه‌ساز هواپیمای سوخو 24 را داریم. تا چندی پیش کارکنان پروازی ما به روسیه و اکراین اعزام می‌شدند ولی در حال حاضر به تایید کلیه کارشناسان و حتی مستشاران آن کشورها که آمدند و از شبیه ساز ما بازدید کردند، شبیه‌سازی که در داخل نهاجا تولید شده بسیار کارآمدتر و بهتر از شبیه‌ساز آن کشورها است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر طرح‌های زیادی در دست مطالعه، ساخت و یا بهینه‌سازی شبیه‌سازها داریم که می‌توان به شبیه‌ساز میراژ، پی‌سی7 و بسیاری دیگر اشاره کرد که بخشی از آنها به بهره‌برداری رسیده و برخی هم با پیشرفت زیادی در دست تکمیل و راه‌اندازی است.

یزدانی همچنین با اشاره به شبیه‌ساز جنگنده F14 گفت: با توجه به حساسیتی که این شبیه ساز داشت از حدود 10 سال پیش بهینه‌سازی آن در دستور کار قرار گرفت چون شبیه‌ساز آن در کشور موجود بود و طرح ارتقا و بروز کردن آن آغاز شد و از حدود 3 سال پیش شبیه‌ساز جنگنده F14 به بهره‌برداری رسیده است.@};-

UserPostedImage