Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


شركت بوئينگ به تازگي طرح مفهومي از هواپيمايي را ارائه داده كه موتورهاي آن از سوخت طبيعي مايع برودتي استفاده مي‌كند. اين هواپيما كه احتمال مي‌رود طرحي براي سال 2045 باشد مي‌تواند به نسبت هواپيماهاي مسافري فعلي به ميزان 60 درصد مصرف سوخت كمتري داشته باشد. چراكه علاوه بر گازسوز بودن، فناوري‌هاي ديگري نيز براي كاهش نيروي پسا در آن بكار گرفته خواهد شد.

به گزارش گروه هوافضاي هيتنا، طرح جديد شركت بوئينگ با نام SUGAR Freeze طرح يك هواپيماي مادون صوت پاك با بهره‌گيري از سيستم پيشران برودتي گاز طبيعي (LNG) مي‌باشد كه در طراحي آن از بدنه سبك وزن و كارآمد و بال‌هايي كه با سازه‌هاي خرپا شكل مهار شده‌اند استفاده شده است.

سيستم پيشران برودتي LNG بدليل اشتعال كمتر، آلايندگي كمتري نيز دارد، هم‌چنين هزينه‌هاي عملياتي كمتري را نيز در بر خواهد داشت و احتمال مي‌رود اين سيستم‌هاي پيشران تا سال 2035 مورد استفاده قرار گيرند. در اين هواپيما سيستم پيشران به يك پيل سوختي كه در انتهاي بدنه و زير دم هواپيما قرار مي‌گيرد متصل مي‌شود كه اين سلول سوختي با ايجاد نيروي پيشران در انتهاي بدنه، به ميزان قابل توجهي نيروي پسا را كاهش مي‌دهد. قرار دادن مجموعه‌اي از اين فناوري‌ها در كنار يكديگر، باعث مي‌گردد هواپيماي حاصل به ميزان 64 درصد كارآتر و اقتصادي‌تر از هواپيماي بوئينگ 737-800 باشد.

هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998