Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage
عکس از macrumors

صطلاح کیف پرواز الکترونیکی به تبلت هایی سریع و با کاربری آسان اطلاق می شود که دارای اطلاعات پروازی مورد نیازخلبانان می‌باشند. نام این وسیله 0.5 تا 2 کیلوگرمی از کیف‌های پروازی معمول خلبانان که وزن آنها تا 20 کیلوگرم نیز می‌رسد ، گرفته شده است . این وسیله علاوه بر مدیریت اطلاعات مورد نیاز خلبان با سرعت و سهولت بیشتر، در محاسبات معمول عملکردی هواپیما کاربرد دارد. EFB ها دارای انواع مختلف با کاربری‌های متفاوت می‌باشند.

اطلاعات EFB نیز مطابق سطح کاربرد آنها بر طبق قوانین استاندارد هوایی می باشد. این اطلاعات با توجه به نوع EFB عموما ، داده‌های فرودگاهی ، نقشه مسیرهای های پروازی ، کتاب عملکرد هواپیما ، چک لیست و ... می باشد و قابلیت بروز رسانی را دارا می باشند. به عنوان مثال نشریات فرودگاهی و نقشه های پروازی توسط شرکت معتبر بین المللی Jeppesen تدوین شده است و هر ساله بروز رسانی انجام می‌شود.

اخیرا این نقشه های بروز شده علاوه بر انتشار به صورت کاغذی ، در فرمت های قابل استفاده در EFB ها نیز تهیه می‌شود که هزینه کمتری نیز دارند. از مزایای این وسیله می توان به کاهش وزن، کاهش هزینه تهیه و بروز رسانی نشریات و کتب پروازی، کاهش بار کاری خلبانان ، افزایش دقت محاسبات ، ایمنی و کارایی اشاره کرد.

UserPostedImage


سازمان های هوانوردی بین المللی مانند ایکائو و FAA با بررسی و صدور دستورالعمل وسطح بندی EFB ، مجوز استفاده از آن در خطوط هوایی را صادر کرده است . به گونه ای که استفاده از آنها در برخی از شرکت های بزرگ هوایی امری متداول شده است. هم اکنون نیز کیف پرواز الکترونیکی ، 3 ماه از دوره آزمایشی 6 ماهه استفاده در هواپیماهای C-130 نیروی هوایی ایالات متحده را گذرانده است و در صورت رضایت خلبانان و مسئولین ، تعداد 18000 از این کیف های الکترونیکی در مرحله اول بین خلبانان توزیع می شود.

هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998