Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
طراحی مدولار جدیدترین شبیه ساز بالگرد شرکت Thales استفاده از یک شبیه ساز پرواز بالگرد را برای آموزش خلبانان چندین نوع بالگرد امکان‌پذیر کرده است. شبیه ساز آموزش خلبانی بالگرد H ، به نحوی طراحی شده است که با در نظر گرفتن تمهیداتی ، جایگذاری آلات دقیق و مجموعه تجهیزات داخل کابین چندین نوع بالگرد امکان‌پذیر بوده و با تدوین نرم افزاری پیچیده، مشخصات استاتیکی، دینامیکی و آیرودینامیکی تمامی آن‌ها مدلسازی شده است. این اطلاعات و نرم افزار عامل در تلفیق با سیستم حرکتی (Motion System) و سیستم بصری (Vision System) ، پرواز این بالگردها را با جزئیات بسیار زیاد و نزدیک به واقعیت شبیه سازی می‌کنند.

UserPostedImage
Picture from Thales


تا کنون هر بالگرد دارای یک شبیه ساز مختص به آموزش خلبانان آن پرنده خاص بود. ولی اکنون با طراحی و ساخت این شبیه ساز، شاهد کاهش هزینه‌های آموزش خلبانان بالگرد و بهبود ظرفیت آموزش، بکار گیری، تعمیر و نگهداری خواهیم بود.

سیستم حرکتی این شبیه ساز پرواز موسوم به Hexaline ، از شش بازوی متحرک تشکیل شده است و قابلیت انجام مانورهایی با شش درجه آزادی را به آن می‌دهد. این سیستم حرکتی کاملا الکتریکی بوده و بر خلاف بازوهای هیدرولیکی دارای دقت و سرعت عملکرد بالایی می‌باشند.

سیستم بصری این شبیه ساز از نوع تصویر مستقیم (Direct-Projection) بوده و یک تصویر با زاویه باز از محیط پروازی با کیفیت بسیار بالا ارائه می‌دهد که از طریق نرم افزار عامل با سیستم حرکتی کاملا هماهنگ عمل می‌کند. این سیستم محصول شرکت ThalesView از شرکت‌های اقماری Thales می‌باشد.

برای افزایش راندمان آموزش، جایگاه آموزش دهنده به نحوی است که یک نمای جلو از افراد تحت آموزش را به خلبان آموزش دهنده (معلم خلبان) می‌دهد تا بر نحوه عملکرد و وضعیت خلبانان تحت آموزش نظارت کافی داشته باشد. از این شبیه ساز برای آموزش‌های اولیه پروازی تا چک‌های دوره‌ای خلبانان بالگرد استفاده می‌شود. علاوه بر آن قابلیت آموزش مأموریت های مختلف از جمله عملیات جستجو و نجات (Search And Rescue - SAR) ، اورژانس هوایی (Helicopter Emergency Medical Service - HEMS) و عملیات بازرسی منابع نفت و گاز فرا ساحلی وجود دارد.

این شبیه ساز، گواهی سطح 3 وسائل آموزش پرواز (Flight Training Device – FTD 3 ) را برای آموزش عمومی پرواز و گواهی سطح B شبیه ساز کامل (Full Flight Simulator – FFS B ) را برای استاندارد چک‌های پروازی از سازمان هوانوردی کشور فرانسه (DGAC) کسب کرده است. این گواهی نامه‌ها نشانگر سطح واقعی سازی پرواز می‌باشند. به عنوان مثال شبیه ساز کامل که دارای 4 سطح A تا D می‌باشد، به عنوان حداقل نیازمندی، باید سیستم حرکتی و سیستم بصری را دارا باشد. این شبیه ساز همچنین دارای استاندارد CS-FSTD از آژانس ایمنی هوایی اروپا شده است. شرکت Thales تا کنون 110 شبیه ساز بالگرد برای 25 کشور دنیا، تولید و تحویل داده است.

به نقل از هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998