amin15
  • amin15
  • 52.32% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
11 سال پیش
تین نیوز | یاتا برای توسعه طرح اقدام اروپا برای جلوگیری از خروج غیر ارادی هواپیما از باند فرودگاه با 16 سازمان ذینفع درصنایع هوایی اروپا همکاری می‌کند. خروج غیر ارادی از باند مهم‌ترین عامل تصادفات هوایی جهان است.
با توجه به این که خروج غیرارادی هواپیما از باندهای فرودگاهی یکی از مهمترین دلایل تصادفات هوایی اروپا و جهان است، یاتا برای توسعه طرح اقدام اروپا برای جلوگیری از خروج غیر ارادی هواپیما از باند فرودگاه با 16 سازمان ذینفع درصنایع هوایی اروپا همکاری می‌کند.
به گزارش یاتا هدف ازاین همکاری، پیشگیری از یکی از رایج‌ترین انواع تصادفات هوایی و پیش گیری از عوامل ایجاد این تصادفات ذکر شده است.
این اقدامات شامل تامین سیستم‌های عملیاتی و نیز ارائه توصیه‌های تخصصی به اپراتورها ، تیم‌های خدمات ناوبری ، فرودگاه‎ها و مقامات نظارتی است
این اقدام پیرو اقدام اولیه دیگر یاتا ست که در سال 2008 صورت گرفت و آن تمرکز بر کاهش موارد خروج از باند به عنوان یک اولویت مهم این سازمان بود. این طرح عملیاتی آخرین بخش از تلاش‌های جهانی در تکمیل جعبه ابزار ویژه برای کاهش خطرات ناشی از خروج غیر ارادی هواپیما از باند بوده است که در سال 2011 مورد بازنگری قرار گرفت.
این گزارش تاکید دارد هرچند که این طرح عملیاتی ویژه اروپاست اما این مشکلی جهانی است و بنابراین محتویات این طرح به تناسب شرایط و در هماهنگی با سازمان بین‌المللی هواپیایی غیر نظامی برای توسعه ایمنی صنایع هواپیمایی جهان قابل اجراست.

طبق همین گزارش تنها در سال 2011 بیش از 13 درصد از تصادفات رخ داده در حریم هوایی اروپا ناشی از خروج غیر ارادی هواپیما از باند فرود بود. در سطح جهانی نیز این مسئله عامل بروز 19 درصد از کل تصادفات هوایی است.
منبع 


*هیچگاه به قدرت واقعی خود پی نخواهید برد مگر اینکه قوی بودن ٬ تنها گزینه باقی مانده برای شما باشد*