Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


در پی استفاده مداوم خلبانان شرکت های هوایی از سیستم های خلبان خودکار (Auto Pilot)، به تازگی مرکز بازرسی و ایمنی آژانس هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA)، خلبانان را به پرواز دستی (Manual Flight) تشویق می کند. سازمان FAA با بررسی عملکرد خلبانان در شرایط مختلف پروازی متوجه افزایش اشتباهات خلبانان در پرواز دستی نسبت به گذشته شده است. این امر باعث افزایش نگرانی از کاهش توانمندی پروازی خلبانان در کنترل هواپیما در شرایط اضطراری گردیده است. به گونه‌ای که FAA را واداشته تا در این مورد به کاربران هشدار دهد(Safety Alert For Operators - SAFO). سازمان FAA معتقد است حفظ و افزایش دانش و عملکرد پرواز دستی، مولفه بسیار مهمی در افزایش سطح ایمنی پروازها می باشد.

سیستم های خودکار متنوعی از قبیل Auto Pilot , Auto Throttle/Auto Thrust , … در هواپیماهای مدرن وجود دارند. این سیستم ها مزایایی همچون افزایش ایمنی، دقت پرواز و مدیریت بار فکری و کاری خلبانان در طول پرواز دارند. ولی از سوی دیگر با عادت خلبانان به استفاده مستمر از این سیستم ها، قدرت عکس العمل صحیح و سریع برای بازیابی شرایط پروازی ایمن آنها کاسته می شود. علاوه بر آن اشتباه متداولی بین خلبانان هواپیماهای تجاری وجود دارد و آن همکاری مابین خلبانان در اموری است که نیاز به عملکرد بیش از یک خلبان ندارد.

FAA برای حل این مشکل پیشنهاد داده است که خلبانان طی یک روند تدریجی بر دانش و توانمندی پروازی خود تکیه کنند و قسمتی از زمان پروازی را بدون استفاده از سیستم های خودکار پرواز کنند. این زمان پروازی می تواند شامل شرایط بار کاری کم و فضای بدون اجازه کاهش ارتفاع (Non RVSM – Reduced Vertical Separation Minima) باشد تا خلبان بدون استرس زیاد، فرصت تمرین پرواز دستی در شرایط مختلف را داشته باشد. به عبارت دیگر زمان استفاده از سیستم های خودکار هواپیما، در شرایط بار کاری و ترافیک هوایی زیاد می باشد تا نتیجه عملکرد خلبان در استفاده از این سیستم ها، پرواز دقیق و ایمنی سفر هوایی باشد.

راهکار دیگر این مساله در تغییر رفتار و پروسه های استاندارد شرکت های هوایی، مراکز آموزش خلبانی، مدیران عملیات، آموزش و ایمنی سازمانهای هوایی می باشد. چنانچه برای مقابله با خطر این هشدار SAFO، نیاز به تعامل بین کلیه افراد درگیر در امور هوایی در جهت بهینه سازی دستورالعمل ها و اجرای آنها دارد تا از صلاحیت پروازی کافی خلبانان در دوره های مختلف آموزش پروازی، چک های دوره ای اطمینان حاصل شود.

هبتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998