Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
در اين تست فضاگرد EKV توسط يك موشك سوخت جامد 3 مرحله‌اي، از پايگاه پرتاب وندنبرگ نيروي هوايي ايالات متحده به سمت نقطه‌اي تعيين شده در فضا پرتاب شد و پس از رسيدن به سرعت و ارتفاع مطلوب، EKV مانورهاي پروازي مورد نظر براي از بين بردن يك كلاهك جنگي موشك بالستيك فرضي را به انجام رسانيد. اين تست به عنوان مقدمه‌اي براي انجام تست كامل اين سامانه دفاع موشكي بالستيك در اواخر سال جاري ميلادي محسوب مي‌شود.

UserPostedImage


ايالات متحده پس از آغاز توسعه سامانه پدافند موشكي بالستيك مذكور از سال 1998 ميلادي توسط شركت‌‌هاي بوئينگ، نورثروپ‌گرومن و ريتون، 8 تست موفق از اين سامانه پدافندي را گزارش داده است؛ تست قبلي اين سامانه پدافندي كه در سال 2010 ميلادي صورت گرفت با شكست مواجه شد، علت اين شكست عدم تشخيص صحيح كلاهك‌ جنگي موشك بالستيك توسط تلسكوپ EKV اعلام شده است.

فضاگرد EKV بخشي حياتي از سامانه پدافند موشكي بالستيك Ground-based Mid-course Defense محسوب مي‌شود، اين سامانه با بهره‌گيري از سنسورهاي چندگانه زميني، دريايي و فضايي به منظور شناسايي و رهگيري موشك‌هاي بالستيك در فاز صعود و انهدام آنها در فضا و قبل از ورود به جو طراحي شده است. اين فضاگرد توسط يك موشك سوخت جامد 3 مرحله‌اي در مسير حائل شدن موشك بالستيك متخاصم پرتاب مي‌شود و با رسيدن به سرعت هايپرسونيك و خروج از جو، EKV از موشك حامل خود جدا شده و با استفاده از سنسورهاي چند طيفي‌اش به جستجوي كلاهك جنگي موشك بالستيك مي‎‌پردازد. اين وسيله به صورت كاملاً خود مختار عمل كرده و با استفاده از چندين موتور راكتي متصل به آن، مسير خود را به سرعت تصحيح كرده و به كلاهك جنگي موشك بالستيك برخورد مي‌كند.

UserPostedImage


چندين روز پس از انجام تست مذكور توسط امريكا، چين نيز تلاش مشابهي را با انجام يك تست پدافند موشكي بالستيك در ميانه مسير (Mid-course) به انجام رسانيد و آن را موفقيت‌آميز اعلام كرد. چين از انتشار جزئيات مربوط به سامانه پدافندي مورد تست و اطلاعات مربوط به آن خودداري كرده است.

هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم
11 سال پیش

سلام به همه دوستان@};-

آمریکایی ها همیشه از زمانی که اطلاعات نظامیشون فاش گفته میشه خیلی جلوتر هستن ٰ و در حال حاضر معلوم نیست در چه سطحی هستن.

این سیستمهای دفاع موشکی از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردارن