Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد این کشور قصد دارد به منظور تقویت ناوگان هواپیماهای مسافری خود، ۱۰ فروند هواپیمای ساخت شرکت آنتونوف را خریداری نماید. این هواپیماها که نوع آنها مشخص نشده است در خطوط هوایی ملی سوریه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. سودان نیز که با فرسودگی ناوگان هواپیماهای مسافری غربی خود مواجه است، در حال گفتگو با شرکت آنتونوف برای خرید پنج فروند هواپیمای جت منطقه‌ای آنتونوف AN-148 و AN-158 می‌باشد.

این در حالی است که ایران نیز چندی پیش اعلام کرد چند فروند از هواپیماهای توربوپراپ ایران ۱۴۰ که تحت لیسانس شرکت آنتونوف در اصفهان ساخته می‌شود را به یک کشور آفریقایی صادر خواهد کرد. در صحبت‌های مقامات ایرانی نامی از کشور خریدار برده نشده است. علاوه بر این ایران به دنبال ساخت هواپیمای آنتونوف AN-158 در داخل کشور می‌باشد که البته این تصمیم با توجه به تجربه نه چندان مطلوب ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰، تا کنون با انتقادهای فراوانی مواجه شده است.

هواپیما‌های آنتونوف در خطوط هوایی کشورها تا کنون مورد استقبال قرار نگرفته‌اند. چنان که پس از گذشت هفده سال از آغاز همکاری آنتونوف و ایران تنها ۶ فروند از هواپیماهای مسافری ایران ۱۴۰ در ایران پرواز می‌کنند. آنتونوف حتی در خطوط هوایی کشور روسیه نیز توفیق چندانی نداشته و سال گذشته میلادی خطوط هوایی روسی سفارش‌های خود را برای خرید هواپیماهای مسافری آنتونوف لغو کردند و تنها وزارت دفاع روسیه سفارش‌های جدیدی را به این شرکت ارائه داد.

در این شرایط به نظر نمی‌رسد به جز بازار کشورهای مورد تحریم بازاری جدید برای محصولات شرکت آنتونوف به وجود آید. بنابر این سرمایه‌گذاری بیشتر با هدف کسب منفعت اقتصادی از ساخت هواپیماهای این شرکت در ایران کار عاقلانه‌ای نخواهد بود. شاید بهتر باشد از دانش به دست آمده در این سال‌ها که در همکاری طولانی مدت با شرکت آنتونوف به عنوان یک سازنده هواپیما به دست آمده به گونه‌ای دیگر استفاده کرد.

هیتنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998