Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


درست يک روز پيش از سي و چهارمين سالگرد رفراندوم جمهوري اسلامي، اولين پرواز مستقيم ايران و مصر پس از 34 سال انجام شد. خبرگزاري «رويترز» همان زمان، اين پرواز را در راستاي «عادي سازي روابط تهران و قاهره» ارزيابي کرد. بر مبناي اعلام اين خبرگزاري مصر و ايران، اکتبر سال 2010 پيش از سقوط «حسني مبارک» در زمينه ازسرگيري پروازهاي مستقيم توافق کرده بودند، ولي پروازي صورت نگرفته بود.

روابط ديپلماتيک ايران و مصر به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي و به دليل پناه دادن مصر به شاه مخلوع ايران قطع شد. با وقوع بهار عرب در مصر و روي کار آمدن «محمد مرسي»، رييس جمهوري اسلامگرا مصر روابط تهران – قاهره تغييرات محسوسي پيدا کرد.

«محمود احمدي نژاد»، رييس دولت ايران در ماه فوريه براي اولين بار پس از سه دهه به مصر سفر کرد و خواستار اتحاد استراتژيک با مصر شد و پيشنهاد ارايه وام به اين کشور را داد. در اين سفر احمدي نژاد، رواديد گردشگران قاهره براي سفر به تهران را به صورت يک طرفه لغو کرد. با اينکه روابط گردشگري بين دو کشور پس از اين سفر از سرگرفته شد، محدوديت هايي براي گردشگران ايراني در مصر درنظرگرفته شده است، ايرانيان مجوز بازديد از اهرام مصر را ندارند. مقام هاي مصري، علت اين امر را ناامني آن منطقه اعلام کرده اند.

به گزارش ايسنا، يک مقام مصري اعلام کرد: پرواز «ايرممفيس» که تحت مالکيت رامي لاکان، تاجر مصري قرار دارد روز شنبه با هشت سرنشين ايراني از جمله ديپلمات ها از قاهره عازم تهران شد.» او افزود: اين خط هوايي مي تواند در آينده سفرهاي توريستي و تجاري بيشتري را بين مصر و ايران انجام دهد.
اسفند سال 91 نيز وزير گردشگري مصر به تهران سفر کرد و يادداشت تفاهمي در زمينه گردشگري بين دو کشور با مقامات ايران به امضا رساند. بر اساس توافقي که در جريان اين سفر انجام گرفت مقرر شد با راه اندازي پروازهاي چارتر، گردشگران ايراني به مصر انتقال داده شوند.

روزنامه شرق ، به تاريخ 17/1/92
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
11 سال پیش
به امید مراودات بیشتر با تمام کشورهای دوست[10of10]