Guest
  • Guest
  • میهمان شروع کننده موضوع
14 سال پیش
با سلام خدمت دوستان

همانطور که مستحضرید، نرم افزار IVAP قابلیت دریافت مسیر پروازی بصورت خودکار از شبکه ایوائو پس از ورود اطلاعات مبدا و مقصد در Flight Plan را دارد.
شرط لازم برای این امر، تعریف این مسیرها در بانک اطلاعات مرکزی شبکه ایوائو میباشد که این تعریف، باید توسط واحد عملیات پرواز و از طریق منوی کارکنان سیستم مدیریت شبکه ایوائو انجام شود.
در حال حاضر، بخشی از مسیرهای پروازی از مبداء فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد برخی فرودگاههای مهم ایران و مسیر بازگشت در سیستم تعریف گردیده اند.

دلیل ایجاد این مبحث، دعوت از دوستان برای کمک همگانی در ثبت مسیرهای پر استفاده توسط خلبانان محترم میباشد.

روش درخواست مسیر جدید در این تاپیک به شرح زیر میباشد:

1- نام و شناسه ایوائو درخواست کننده
2- مبدا و مقصد با کد ایکائو
3- روت کامل پیشنهادی درخواست کننده بدون SID و STAR، از نقطه Departure تا نقطه Arrival
4- روت کامل پیشنهادی مسیر برگشت طبق مشخصات بند 3
5- لطفا مسیر پیشنهادی خود را حتما با Enroute Chart فضای ایران مطابقت نمائید
6- در صورت عدم دسترسی به Enroute Chart ایران یا منابع معتبر دیگر, محل روت پیشنهادی را خالی بگذارید
7- درخواست های دارای روت پیشنهادی در اولویت میباشند
8- لطفا در هر پست، حداکثر 3 مسیر رفت و برگشت درخواستی را وارد نمائید
9- در صورت درخواست روت بین المللی، در صورت عدم دسترسی به روت مناسب، میتوانید روت پیشنهادی را تا نقطه مرزی خروجی ارائه نمائید
10- در صورت درخواست روت بین المللی، در صورت عدم دسترسی به روت مناسب، میتوانید روت پیشنهادی را از نقطه مرزی ورودی ارائه نمائید
11- لطفا بیش از یک پست درخواستی باز ارسال نفرمائید، پست دوم را پس از دریافت جواب واحد عملیات پرواز به پست قبلی ارسال فرمائید.

نمونه ارسال یک درخواست ثبت مسیر:

******************************************
287459-امیر رضا حاجی نظری
تهران-اصفهان OIII-OIFM
رفت: SAV T207 DISEL
برگشت: DAPOG T206 BOXAM

تهران-مشهد OIII-OIMM
رفت: -
برگشت: -

تهران- استانبول OIIE-LTBA
رفت: MIVAK R661 ZAJ UL124 TOTBO G208 UMH G781 TUDNU UL124 BONAM (تا نقطه مرزی خروجی)
برگشت: ALRAM G208 TOTBO UL124 ZAJ R661 MIVAK (از نقطه ورودی مرزی)
******************************************

برای آشنایی با چگونگی استفاده از نرم افزار IVAP برای دریافت روت از ایوائو، با دوستان عزیز واحد آموزش تماس حاصل فرمائید

با تشکر از همکاری تمامی دوستان @};-

امیر رضا حاجی نظری
مسئول واحد عملیات پرواز دیویژن ایران

ir-foc@ivao.aero
S.Salahshour
  • S.Salahshour
  • 66.36% (دوستانه)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
14 سال پیش
بسیار طرح خوبیه در جهت قرابت به دنیای واقعی........
بهتر هستش از دوستان که آشنایانی در هوانوردی دارند و از مسیرهای دقیق مطلع اند هم استفاده کنید 👍

موفق باشید @};-
Guest
  • Guest
  • میهمان شروع کننده موضوع
14 سال پیش
باز هم سلام

آنچه مسلمه، نیازی نیست که این دوستان اینجا فراخوانده بشن و مسلما از طریق روابط دیگه ای از اطلاعات ارزشمند این عزیزان بهره میبریم.

این تاپیک اصولا برای دوستان خلبان عزیزی که معمولا علاقمند به روت یا روت های خاصی هستند ایجاد شده تا هر دفعه مجبور نباشن برای پرواز، روت رو بصورت دستی در Flight Plan خودشون وارد کنند.

امیدوارم هر چه سریعتر، دوستان روت های مورد نیاز خودشون رو ارسال کنند.

موفق باشید @};-

امیر رضا حاجی نظری
faraz
  • faraz
  • 57.14% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار
14 سال پیش
با سلام
با توجه به استقبال بیش از حد کاربران از این تاپیک 😲 من اولین مسیر را در این تاپیک می گزارم!

فراز قبادی - 282292
تهران-دبی OIIE-OMDB
رفت: EGVEL T207 SYZ G666 ORSAR R784 PEBAT B416 DESDI
برگشت: MAXMO A419 TAVNO W32 ANK UL125 RADAL T210 VELAP
نقطه خروجی PAPAR در امارات بسته شده و پرواز ها از MAXMO استفاده می کنند.
این مسیر پروازی واقعی است و هم اکنون در حال استفاده می باشد .

رفت:
فرودگاه برای فرود اظطراری، معمولا OISSو OIKB را انتخاب می کنند و ارتفاعی که پرواز می کنند از FL270 تا FL370 می باشد.
هواپیما هایی که در این مسیر پروازی ، پرواز میکنند : A30B, A310, A320, A332, B722, B772, T154

برگشت:
فرودگاه برای فرود اظطراری ، معمولا OITLو OIFM را انتخاب می کنند و ارتفاعی که پرواز می کنند از FL280 تا FL400 می باشد.
هواپیما هایی که در این مسیر پروازی ، پرواز میکنند : A30B, A310, A320, A332, B722, B772, T154


فراز قبادی - 282292
تهران-ابوظبی OIIE-OMAA
رفت: EGVEL T207 SYZ G666 TANGA
برگشت: DAPER W153 SYZ UP574 ISN T206 DIRUS UT211 RUS

موفق باشید @};-

Let's see... altitude: 21,000 feet. Speed: 520 knots. Level flight. Course: zero-niner-zero. Trim and mixture: wash, soak, rinse, spin

حباب ها هميشه قرباني هواي درونشان مي شوند
faraz
  • faraz
  • 57.14% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار
14 سال پیش
سلام مجدد

فراز قبادی - 282292
تهران-کویت OIIE-OKBK
رفت: SAV G667 MIS W31 MAH B417 DESLU
برگشت: DESLU B417 MAH W31 MIS G667 SAV

رفت:
فرودگاه برای فرود اظطراری ، معمولا ORMMو OIAW را انتخاب می کنند و ارتفاعی که پرواز می کنند از FL260 تا FL440 می باشد.
هواپیما هایی که در این مسیر پروازی ، پرواز میکنند : A30B, A310, A320


برگشت:
فرودگاه برای فرود اظطراری ، معمولا OIFMو OIAW را انتخاب می کنند و ارتفاعی که پرواز می کنند از FL170 تا FL390 می باشد.
هواپیما هایی که در این مسیر پروازی ، پرواز میکنند : A30B, A310, A320


فراز قبادی - 282292
تهران-بحرین OIIE-OBBI
رفت: EGVEL T207 SYZ G663 ALSER V617 TORNA
برگشت: TORNA V617 ALSER G663 SYZ UP574 ISN T206 DIRUS UT211 RUS


موفق باشید @};-
Let's see... altitude: 21,000 feet. Speed: 520 knots. Level flight. Course: zero-niner-zero. Trim and mixture: wash, soak, rinse, spin

حباب ها هميشه قرباني هواي درونشان مي شوند