Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


علاقه‌مندان روس به ماجراهای فضا با بررسی تصاویر مدارگرد اکتشافی مریخ ناسا موفق به شناسایی چیزی شبیه به بقایای فرودگر مارس ۳ شوروی در سیاره سرخ شده‌اند که در سال ۱۹۷۱ در آن فرود آمده بود.

UserPostedImage


این فرودگر شوروی سابق اولین فضاپیمایی بود که به مدت زمان کافی برای ارسال داده‌ها به زمین در زمان فرود به مریخ دوام بیاورد. با این حال، پس از ارسال داده برای تنها ۱۴.۵ ثانیه پس از فرود در روز دوم دسامبر ۱۹۷۱، فرودگر مارس ۳ به دلایل نامعلوم خاموش شد.اکنون گروهی از طرفداران روسی مریخ که پیشرفت‌های مریخ‌نورد کنجکاوی را بصورت آنلاین دنبال می‌کنند، ممکن است بقایای این فرودگر را پس از سالها شناسایی کرده باشند.

UserPostedImage
تصویر دارای وضوح بالا می باشد


این شهروندان علاقه‌مند از یک تلاش منبع‌یابی جمعیتی برای بررسی این فرودگر در تصاویر ارسالی از محل فرود از مدارگرد اکتشافی مریخ که از سال ۲۰۰۶ در اطراف این سیاره گردش می‌کند، استفاده کردند. این مدارگرد در سال ۲۰۰۵ به سوی سیاره سرخ اعزام شده و جوانترین و قدرتمندترین مدارگرد ناسا برای بررسی مریخ از بالا است.

این علاقه‌مندان در تصویری از سال ۲۰۰۷ متوجه مناظری شبیه به فرودگر مارس ۳ به همراه چترنجات، سپر حرارتی و موشک ترمزی نهایی آن شدند. این مناظر مشابه اندازه و شکل اصلی این فضاپیما بوده و دقیقا به شکلی که یک ماموریت ممکن است در مریخ وارد شده، فرود آمده و در سطح قرار بگیرد،‌ چیده شده‌اند. اما هنوز نمی‌توان به شکل مطمئن اظهار کرد که این تصویر نشانگر مارس ۳ است.

الکساندر باسیلوسکی، دانشمند روسی و مشاور این گروه از موسسه زمین شیمی و شیمی تحلیلی ورنادسکی در مسکو با تیم مدارگرد اکتشافی مریخ تماس گرفته و خواستار پیگیری تصویر توسط این فضاپیما برای تائید این مناظر شد. دوربین وضوح بالای HiRISE این مدارگرد با ثبت تصویر مجدد از این محل در اواسط ماه مارس این مناظر را تائید کرد.

پس از مارس ۳، اتحاد شوروی سابق دو بار دیگر برای فرود فضاپیما بر سطح مریخ در ماموریتهای مارس ۶ و مارس ۷ در سال ۱۹۷۳ تلاش کرد اما هر دو بی نتیجه بودند. اولین خودرویی که توانست در فرود به مریخ دوام بیاورد، فرودگر وایکینگ ۱ بود که در ژوئیه ۱۹۷۶ بر سطح سیاره فرود آمد.

ایسنا
PC Flight Simulation Geek Since 1998