Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
UserPostedImage


دکتر حمید فاضلی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبرافزود: ارسال محموله کاوشی با موجود زنده که میمونی از نژاد رزئوس است تا ارتفاع 150تا 170 کیلومتری و بازیابی محموله از دیگر برنامه های سازمان فضایی ایران می باشد که مراحل تحقیقاتی آن در حال انجام است.وی گفت: در صورت این موفقیت پس از آن به سراغ پرتاب گری با قطر بیشتر و حتی پرتاب زیر مداری فضانورد با حامل سفیر از کلاس سفیر یک A می رویم.

وی در ادامه به طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره فجر اشاره و اضافه کرد: امسال این ماهواره که 65کیلوگرم وزن دارد با ماهواره بر سفیر یکB درمدار بیضوی ارتفاع 250 تا 400 کیلومتری زمین قرار می گیرد و سپس با استفاده از یک رانشگر گاز سرد در مدار دایروی به ارتفاع 500 کیلومتری منتقل می شود.رییس سازمان فضایی کشور افزود: عمر مداری این ماهواره یک و نیم سال است درحالیکه ماهواره های قبلی عمر مداری دو تا سه ماه داشت.

دکتر فاضلی گفت: ماهواره دوم که امسال به فضا پرتاب می شود ماهواره «شریف ست» ساخت دانشگاه صنعتی شریف، ماهواره تحقیقاتی با قابلیت تصویربرداری و دقت دوازده و نیم متر است.

وی افزود: این ماهواره نیز با ماهواره بر سفیر یک B پرتاب می شود و در ارتفاع حدود 250 تا 370 کیلومتری زمین قرار می گیرد و عمر این ماهواره نیز حدود سه ماه است.
رییس سازمان فضایی کشور گفت: ماهواره ناهید سومین ماهواره ای است که مراحل طراحی، ساخت و آمادگی برای پرتاب آن در حال انجام است.

فاضلی افزود: این ماهوارهتوسط پژوهشکده سامانه های ماهواره سازمان فضایی در حال ساخت است و برخی از زیر سیستم های آن با همکاری دانشگاه امیرکبیر در حال تکمیل شدن است و با پرتابگر سفیر یک B در آینده ای نزدیک پرتاب خواهد شد.

وی گفت: نیروی مورد نیاز این ماهواره را صفحات خورشیدی تامین می کند و وزن این ماهواره که محموله مخابراتی به همراه دارد 50 تا 60 کیلوگرم است.
فاضلی افزود: ماهواره های طلوع و ظفر نیز دیگر ماهواره هایی هستند که مراحل طراحی و ساخت آن انجام شده است و 80 تا 90 کیلوگرم وزن دارند و با پرتابگر سیمرغ به فضا پرتاب خواهند شد.البته پرتاب این ماهواره منوط به آماده شدن ماهواره بر سیمرغ است.

وی درباره ماهواره بر سیمرغ گفت: نیروی پیش رانش این پرتابگر 4 برابر نوع سفیر است که 80 تن وزن و دو و نیم متر قطر دارد که نیمه اول امسال به بهره برداری می رسد.
رییس سازمان فضایی کشور افزود: ماهواره AUT-SAT ،ماهواره قائم و ماهواره "ایران ست "از جمله ماهواره هایی است که پس از تکمیل مراحل نهایی در آینده به فضا پرتاب خواهند شد.فاضلی همچنین به ساخت ماهواره مصباح نیز اشاره کرد که بومی سازی شده است.

سازمان فضایی ایران
PC Flight Simulation Geek Since 1998