Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش
UserPostedImage


هواپیمای بدون سرنشین X-51A‌ بوئینگ در مدت زمان سه دقیقه و 30 ثانیه با سرعتی معادل پنج برابر سرعت صوت پرواز و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدل های توسعه یافته هواپیماهای مافوق صوت ناسا از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می‌کنند که برای پروازهای طولانی نیازمند مخزن سوخت غول پیکر هستند؛ اما در نمونه طراحی شده توسط بوئینگ از سوخت هواپیمای جت استفاده می‌شود.

بر اساس اعلام نیروی هوای آمریکا، هواپیمای بدون سرنشین X-51A WaveRider‌ بوئینگ موفق به ثبت رکورد طولانی‌ترین پرواز مافوق صوت با سوخت جت شد.

چهارمین تست پرواز هواپیمای X-51A‌ اول می (11 اردیبهشت) بر فراز اقیانوس آرام انجام شد و هواپیما بمدت سه دقیقه و 30 ثانیه به سرعت 5.1 ماخ معادل شش هزار و 244 کیلومتر در ساعت دست یافت.

رسیدن به شتاب 4.8 ماخ(واحد سرعت مافوق صوت) در مدت 26 ثانیه و با کمک بوستر موشک جامد Pratt & Whitney انجام شد؛ پس از جدا شدن از بوستر، موتور جت روشن شده و هواپیما در ارتفاع 60 هزار پایی به شتاب 5.1 ماخ دست پیدا کرد.

تا زمان شیرجه کنترل شده هواپیما بداخل اقیانوس آرام، داده‌های مراحل مختلف پرواز به ایستگاه کنترل زمینی واقع در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا ارسال می‌شد.

چهار فروند هواپیمای بدون سرنشین X-51A با هدف آزمایش فناوری جدید طراحی شده‌اند که این فناوری می‌تواند مسیر را برای توسعه هواپیماهای مافوق صوت با سوخت جت هموار کند.



خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)