mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش
سلام به همه دوستان @};-

UserPostedImage


یک فروند هواپیمای آموزشی 15 اردیبهشت ماه در هنگام فرود بر روی باند فرودگاه بین المللی کرمان سقوط کرد.

مهر نوشت: حوالی ساعت 10 صبح امروز یک فروند هواپیمای آموزشی از نوع دایموند متعلق به یکی از شرکت‌های آموزش خلبانی در استان کرمان در هنگام فرود بر روی باند فرودگاه بین المللی کرمان از کنترل خلبان خارج شد و سقوط کرد.

خلبان این هواپیمای آموزشی سالم است اما به هواپیما صدمات شدیدی وارد شده است.

این حادثه هنگام فرود روی داده است و گفته می‌شود خلبان از دانشجویان آموزش خلبانی بوده است.

Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شبیه ساز: Prepar3D 5.3
11 سال پیش
مدیرکل دفتر ایمنی و بررسی سوانح سازمان هواپیمایی گفت‌: صبح امروز یک فروند هواپیمای آموزشی در باند فرودگاه کرمان به دلیل شکستن چرخ جلو هنگام فرود «hard landing» داشت اما خلبان این حادثه به عنوان تنها سرنشین آن سالم ماند.

مهدی علی‌عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: ساعت 9 صبح امروز یک فروند هواپیمای آموزشی مدل دایموند متعلق به یکی از شرکت‌های آموزش خلبانی در استان کرمان، هنگام فرود بر روی باند فرودگاه بین المللی کرمان با مشکل مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: چرخ جلو این هواپیما هنگام فرود شکسته و هواپیما از کنترل خلبان خارج شده است.

مدیرکل دفتر ایمنی و بررسی سوانح سازمان هواپیمایی با بیان اینکه این هواپیما تنها همان یک سرنشین (خلبان) داشته است، اظهار داشت: هیچ اتفاقی برای این خلبان هواپیمای حادثه دیده رخ نداده و وی سالم است.

علی‌عسگری با بیان اینکه هیچ مشکلی در دیگر پروازهای فرودگاه بین‌المللی کرمان ایجاد نشده است، توضیح داد: باند فرودگاه آزاد است؛ این هواپیما بلافاصله از باند خارج شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و بررسی سوانح سازمان هواپیمایی با بیان اینکه این هواپیما سقوط نکرده و در واقع hard landing (فرود سخت) داشته است، توضیح داد: چرخ جلو هواپیمای مذکور به هنگام نشستن می‌شکند و این حادثه رخ می‌دهد.

علی‌عسگری با بیان اینکه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری بلافاصله به محل اعزام شده اضافه کرد: نتایج دقیق علت بروز این حادثه بررسی خواهد شد.

فارس نیوز
PC Flight Simulation Geek Since 1998
Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم
11 سال پیش
سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه کرمان تکذیب شد😕


در پی انتشار اخباری مبنی بر سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه کرمان مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان با اعلام این خبر که صبح امروز یک فروند هواپیمای آموزشی از باند فرودگاه کرمان خارج شده،‌ اظهار کرد: خلبان این هواپیما سالم بوده و در کار عملیاتی فرودگاه نیز هیچ اختلالی به وجود نیامده است.

علیرضا مجیدی، در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کویر، تصریح کرد: برخلاف آنچه که اعلام شده، حادثه‌ای که امروز در فرودگاه کرمان رخ داده، سقوط هواپیما نبوده بلکه خروج از باند صورت گرفته است.

وی افزود: این هواپیما در حین انجام عملیات آموزشی از باند خارج شده است.

مجیدی ادامه داد: بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق، نیروهای امدادی، عملیاتی، نظامی، انتظامی، امنیتی و حراست فرودگاه به محل حادثه رفته و اقدامات لازم را انجام دادند.

وی گفت: خوشبختانه حال خلبان این هواپیما خوب بوده و برای انجام معاینات‌ پزشکی به بیمارستان منتقل شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان تصریح کرد: در کار عملیاتی فرودگاه نیز هیچ اختلالی وارد نشده و امور عملیاتی بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

مجیدی در پاسخ به این سوال که در یک‌سال اخیر آیا در فرودگاه کرمان اتفاقاتی مشابه رخ داده است یا خیر،‌ اظهار کرد: خوشبختانه هچ حادثه‌ای در یک‌سال اخیر رخ نداده است.


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
mehornet
  • mehornet
  • 64.9% (دوستانه)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش

سلام به همه @};-

نقل قول:

سقوط هواپیمای آموزشی در فرودگاه کرمان تکذیب شد



آره خب فقط نمیدونم چرا این هواپیما یه هو توتال لاست شده#-o