Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش
UserPostedImage




معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزیر دفاع با اعلام اینکه هم اکنون 40 نوع پهپاد با توانایی‌ها و کاربردهای مختلف در صنایع کشور تولید می‌شود از رونمایی یک پهپاد جدید در چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس محمد اسلامی در اختتامیه سومین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین با اشاره به اینکه استفاده از پهپاد در سازمان رزم نیروهای مسلح جایگاه خاصی پیدا کرده است، گفت: پهپاد هم اکنون توسط گروه های خاص رزمی استفاده می‌شود و صنایع با تنوع سفارش پهپاد با کاربری‌های گوناگون رو به رو هستند.

به گفته وی هم اکنون بیش از 40 نوع پهپاد با بردهای کوتاه، متوسط و بلند و با ارتفاع‌های پایین، متوسط و بیشتر در کشور ساخته می‌شوند و یا در دست طراحی هستند که نیروهای مسلح از آنها بهره می‌گیرند.

اسلامی با اشاره به اینکه پهپادها تنها در صنایع نظامی کاربرد ندارند، خاطرنشان کرد: سعی ما این است که این پهپادها را در مجموعه‌های دیگری مانند محیط زیست، وزارت نفت و سازمان مراتع و جنگل‌ها نیز کاربردی کنیم تا آنها نیز در عملیات دیده‌بانی و مراقبت از آن استفاده کنند.

گسترش صنایع دانشی در وزارت دفاع

به گفته معاون امور صنعتی و تحقیقات وزیر دفاع، این وزارتخانه صنایع دانش خود را گسترش داده که تجلی آن در مراکز طراحی و توسعه فناوری نمود پیدا کرده است.

این وزارتخانه تاکنون چند دفتر طراحی را به عنوان حلقه واسط صنعت و دانشگاه در دانشگاه‌های کشور تاسیس کرده است.

اسلامی معتقد است که وزارت دفاع برای افزایش قدرت خلق محصول و پاسخگویی به نیازها راهی جز گسترش دفاتر طراحی و ساخت نمونه‌های فناورانه ندارد.


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)