Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش


UserPostedImage

تصويري از فرودگاه مهر آباد در سال 1351


به گزارش افکارنیوز، دکتر حسین خانلری با اعلام این مطلب اظهارداشت: بررسی ها نشان می دهد هر فروند هواپیما که در فرودگاه مهرآباد نشست و برخاست می کند، به اندازه ۳ هزار خودرو آلودگی زیست محیطی ایجاد می کند.

وی با اعلام اینکه روزانه ۱۷۰ سورتی پرواز از فرودگاه مهرآباد انجام می شود، افزود: پروازهای این فرودگاه روزانه حجم زیادی از آلودگیهای زیست محیطی را به شهر تهران تزریق می کند.

خانلری، فرودگاه مهرآباد را یکی از عوامل مهم آلودگیهای صوتی و زیست محیطی دانست و گفت: طبق قوانین بین المللی، هیچ هواپیمایی نباید به هنگام نشست و برخاست در فرودگاه برای مردم و ساکنین اطراف آن، آلودگی صوتی و مزاحمت ایجاد کند.

رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این مطلب که در تمام دنیا فرودگاهها بیرون از شهر ساخته می شوند، ادامه داد: در حدود ۶۰ سال قبل فرودگاه مهرآباد در حاشیه شهر تهران بود اما همزمان با رشد سریع شهرنشینی، حالا این فرودگاه در داخل شهر قرار دارد که همین مسئله مشکلات فراوانی برای شهروندان ساکن در اطراف آن به وجود آورده است.

خانلری، بروز مشکلات زیست محیطی و سایر معضلات شهری را از جمله تبعات زیانبار فرودگاه مهرآباد دانست که سلامت مردم ساکن این محدوده را تهدید می کند.

وی افزود: به نظر می رسد، انتقال این فرودگاه مورد تاکید قرار داد و گفت: فرودگاه مهرآباد باید هرچه سریعتر از پایتخت منتقل شود.

Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش
سلام به دوستان عزیزم@};-

سوالی که اینجا پیش میاد اینه که یعنی تا الان این آلودگی هوا و صدا وجود نداشته و به یکباره بوجود امده😕

از این صحبت هایی که هرچند وقت به گوش میرسه به این نتیجه میشه رسید که خوابهایی برای این فرودگاه دیدن 😢