Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش


به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر ، هواپیمای سبک موسوم به «سولار ایمپالس» که انرژی خود را از خورشید می گیرد و تا کنون چندین رکورد پرواز از خود به جای گذاشته است، با پرواز از دالاس تگزاس سومین مرحله از سفر تاریخی خود را در آمریکا آغاز کرد. این هواپیما طرح خلبانان سوئیسی به نامهای آندره بورشبرگ و برتراند پیکارد بوده است. پیش بینی می شود این هواپیما مسیر دالاس تا سنت لوئیس را در بیست و یک ساعت بپیماید.

طوفانهای اخیری که منطقه سنت لوئیس را درنوردید باعث تاخیر در برنامه پرواز این هواپیما شد. البته سازندگان این هواپیما قصد دارند برای محافظت بیشتر از این هواپیما در برابر حوادث احتمالی قسمتی بادی را روی آن نصب کنند. انرژی حرکت این هواپیما از دوازده هزار سلول خورشیدی که روی بالهای آن نصب شده است تامین می شود. برق حاصل از این صفحات خورشیدی در چند باطری ذخیره می شود.

باطریهای تعبیه شده در این هواپیما به اندازه باطریهای یک خودروی برقی است. این هواپیما قادر است تا ارتفاع بیست وهشت هزار پایی پرواز کند. سرعت این هواپیما نیز به طور متوسط چهل و سه مایل در ساعت است. سازندگان این هواپیما قصد دارند مدل پیشرفته تری از این هواپیما را برای پرواز دور زمین در سال دوهزار و پانزده بسازند.