Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
10 سال پیش


توسعه اپرون با رده فرودگاهی F صورت گرفته که برهمین اساس سطح بتنی آن 65 هزار متر مربع و سطح بارانداز اپرون 15 هزار متر است؛ از دیگر مشخصات این پروژه می توان به سطح شولدر و استریپ آن اشاره کرد که 56 هزار متر مربع برآورد می‌شود.

در همین حال پروژه "تاکسی وی" ارتباطی نیز در رده فرودگاهی F مختص هواپیماهای پهن پیکر با عرض بال 65 تا 80 متر افتتاح شده است که از ویژگیهای این پروژه می توان به سطح آسفالت تاکسی وی و شولدرهای 20 هزار و 400 متر مربعی و سطح استریپ 20 هزار متر مربعی آن اشاره کرد.

محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح این دو پروژه عمرانی ارتباطی با اشاره به ظرفیتهای بالقوه فرودگاه خدمات هوایی پیام اظهار داشت: با بهره برداری از "تاکسی وی" دوم فرودگاه پیام، این فرودگاه به یکی از مجهزترین فرودگاههای کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با این ظرفیت فرودگاه پیام آمادگی کامل برای پذیرش هر نوع هواپیما را دارد افزود: با توجه به ظرفیتهای این شرکت و منطقه ویژه اقتصادی پیام، راه اندازی شهر ICT در فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام از اولویت های وزارت ارتباطات است.

در این مراسم کاپیتان قادری مدیر عامل شرکت خدمات هوایی پیام نیز با اشاره به رشد سرمایه گذاری در این منطقه و استان البرز به توسعه صادرات غیرنفتی و ترانزیت کالا در این منطقه تاکید کرد.



خبرگزاری مهر