Touradg
  • Touradg
  • 100% (عالی)
  • مدیریت شروع کننده موضوع شبیه ساز: Prepar3D 5.3
14 سال پیش
کارشناس امور قراردادهای دانشگاه امیرکبیر از همکاری این دانشگاه با سازمان فضایی کشور در زمینه ساخت ماهواره خبر داد و گفت: بر اساس این قرارداد طراحی ماهواره AUT SAT یا "آت ست" به پایان رسیده و وارد فاز ساخت این ماهواره شده ایم.شاهرخ مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیتهای این دانشگاه در زمینه ساخت ماهواره افزود: دانشگاه امیرکبیر قراردادی با سازمان فضایی منعقد کرده که بر اساس آن ماهواره AUT SAT یا "آت ست" طراحی و ساخته می شود.
وی اظهار داشت: فعالیت در زمینه ساخت ماهواره مذکور آغاز شده و در این راستا فاز طراحی آن به پایان رسیده است و هم اکنون وارد فاز ساخت آن شده ایم. مهدوی تاکید کرد: ماهواره AUT SAT در حدود 70 تا 80 کیلوگرم وزن دارد و مشاهده زمین و ارزیابی محصولات کشاورزی از قابلیتهای این ماهواره به شمار می رود.
دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در گفتگو با مهر از طراحی و تولید ماهواره توسط محققان این دانشگاه خبر داد و گفت: یکی از سه طرح ماهواره ای کشور توسط گروهی از محققان دانشگاه امیرکبیر در حال طراحی و ساخت است که در آینده به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: تعداد زیادی از محققان دانشگاه امیرکبیر در تخصصهای مختلف برق، کامپیوتر، هوا و فضا، پلیمر و ... در این پروژه همکاری می کنند تا این ماهواره به بهره برداری برسد. رئیس دانشگاه امیرکبیر در توضیح کاربرد این ماهواره بومی به مهر گفت: این ماهواره برای ارزیابی سوانح طبیعی مانند زلزله، خشکسالی، کشاورزی و ... استفاده خواهد شد و می تواند کمک قابل توجهی به کاهش تلفات در این حوادث کند.
PC Flight Simulation Geek Since 1998