Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش
UserPostedImage



"سعودی عربین ایرلاینز" به دلیل خودداری از فروش بلیت به دارندگان گذرنامه‌های اسرائیلی، به اخراج از فرودگاه جان اف کندی نیویورک تهدید شد.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،وکیل مدافع عمومی شهر نیویورک که به عنوان یک بازرس عمل می‌کند، اعلام کرد: این تبعیض ناقض قوانین فدرال آمریکاست و در صورتیکه این ایرلاین سیاست خود را تغییر ندهد، اقدام به اخراج این ایرلاین از فرودگاه‌های آمریکا خواهد کرد.

بیل دبلاسیو سیاست "سعودی عربین ایرلاینز" را تحت مقررات ایالت نیویورک غیرقانونی خواند و در نامه‌ای به این ایرلاین، تهدید کرد در صورتیکه به اسرائیلی‌ها اجازه ندهد با هواپیماهایش پرواز کنند، تلاش می‌کند این ایرلاین از فرودگاه‌های آمریکا اخراج شود.

برای دومین بار است که سیاست این ایرلاین در قبال اسرائیلی‌ها خشم این ایالت آمریکایی را که دوستی نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد، برانگیخته است.

جامعه یهودیان آمریکا در سال 2011 به شراکت میان "سعودی عربین ایرلاینز" و ایرلاین آمریکایی دلتا به دلیل سیاست مذکور این ایرلاین اعتراض کردند.

به گزارش پایگاه اینترنتی عربین بیزنس، دبلاسیو گفته است در حالیکه در سال 2011 به نظر می‌رسید این سیاست تبعیض آمیز تنها یک شایعه بوده اما اکنون مشخص شده که رسمی است.