B748
  • B748
  • 52% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار شروع کننده موضوع
14 سال پیش
سلام ،
الان که دارم این پستو میزنم اگر اشتباه نکنم در فرودگاه امام امتحان C1 در حال برگزاریه.
چون روی این سیستمم FS نداشتم نتونستم در امتحان مشارکت کنم😞 ، با آرزوی موفقیت برای امتحان دهنده محترم 2 پیشنهاد کوچیک داشتم:
1- بهتر نیست که روز و ساعت امتحان در فروم (مثلا همین فروم) اعلام بشه تا همه دوستان بتونند در صورت امکان مشارکت کرده و ترافیک مناسبی رو فراهم کنند؟ آنطور که من دستگیرم شده که امتحانات دیگر دیویژن توی فروم اصلی IVAO هم اعلام میشه که علاوه بر ایجاد ترافیک مناسب باعث میشه تنوع بیشتری هم داشته باشه (منظورم حضور خلبانان از ملیت های مختلفه) که در فرودگاههای بین المللی کاملا طبیعه و به واقعیت نزدیک تره.
از طرفی از آنجا که تغییر یا کنسل شدن امتحان هم کاملا محتمله، میشه در صورت لزوم توی همون تاپیک دعوت ، اطلاع رسانی کرد.

2- برای آموزش هم شده بارها امتحانات دیویژن های دیگر رو (مخصوصا اروپاییها رو) دنبال کردم . همیشه برای هر امتحان ، کنترلر یک پله بالاتر هم ( فکر می کنم با هماهنگی امتحان گیرنده باشه) حاضر بوده ، یعنی برای امتحان C1 حتما APP و برای C2 هم CTR . البته به احتمال زیاد برای این قضیه الزامی نباشه و جزء مقررات نباشه (IR-DIRعزیز حتما در جریانند) ولی وقتی از یکی از امتحان گیرنده ها (با زبان شکسته بسته 😢 ) پرسیدم جواب داد این مسئله برای ما مهمه، چون توانایی برقراری ارتباط و هماهنگی بین مثلا واحد تقرب و برج برای ما مهمه. اگر عزیزان یک توضیح کوچیک در مورد این قضیه بدند ممنون میشم.

با احترام و تشکر مجدد از زحمات مسئولین دیویژن ایران
IR-DIR
  • IR-DIR
  • 60.66% (دوستانه)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
14 سال پیش
سلام ...

توضیح مختصری در مورد رویه برگزاری امتحان در دیویژن ایران عرض میکنم . امیدوارم ابهامات شما رو برطرف کنه .

برگزاری امتحانات در دیویژن ها تا حدود زیادی به شرایط هر دیویژن برمیگرده و جز اختیارات اون دیویژن به حساب میاد .

با تشکیل هر دیویژن ، سازمان امتحانات ایوائو ، اجازه برگزاری امتحانات تا مقطع خاصی رو به اون دیویژن اعطا میکنه . این امتحانات باید بر اساس مواردی که در فرمهای امتحانی ثبت شده و بصورت رمز دار برای مسئول برگزار کننده امتحان ارسال میشه ، برگزار بشه . بنابر این مفاد امتحان بصورت کلی تعریف شده و مشخص خواهد بود .

هماهنگی و تعیین زمان و مکان برگزاری امتحان کاملا در اختیار دیویژن هست و امتحان گیرنده و امتحان شونده میتونن در هر زمان و مکانی امتحان رو با یا بدون حضور ناظر برگزار کنن. برای جلوگیری از تقلب ، به محض شروع امتحان سیستم فلایت ترکر ایوائو شروع به ثبت پارامترهای مختلفی از امتحان میکنه . با پایان امتحان ، امتحان گیرنده فرم مخصوص امتحان رو بنابر عملکرد امتحان شونده پر میکنه و همراه توضیحات مکمل برای یک ولیدیتور ارسال میکنه . ولیدیتور با تطبیق اطلاعات موجود در ترکر و فرم ارسالی از نتیجه امتحان ، صحت نمره گذاری رو تعیین میکنه و در صورت تایید ، نمره نهایی میشه .

امتحان امروز هم دقیقا با توجه به حضور بدون برنامه دوستان و اعلام آمادگی همه برای برگزاری امتحان برگزار شد . تعداد ترافیک هم بسیار زیاد بود و درواقع 2 نفر از دوستان به دلیل تراکم پروازها ، اصلا به پرواز نرسیدند .

موارد دیگه هم که فرمودید ، مثل حضور واحد اپروچ و یا ... اصلا جزو نیازهای برگزاری امتحان نیست و محدودیتی ایجاد نمیکنه .

در کل ، نحوه برگزاری امتحانات تابع قوانین داخلی هر دیویژن و محتوای اون مطابق با مفاد اعلام شده از طرف سازمان آموزش هست .

امیدوارم همه دوستان به راحتی امتحانات مختلف رو پاس کنند .

موفق باشید ...
طالب زاده .


B748
  • B748
  • 52% (معمولی)
  • بال آهنی - آسمان سوار شروع کننده موضوع
14 سال پیش
سلام و درود بر جناب طالب زاده عزیز...

اولا خیلی ممنون که قسمتی از پشت صحنه امتحانات IVAO رو با ما در میان گذاشتید ، برای من یکی که خیلی جالب بود.🙄

فرمودید:
IR-DIR نوشت:


...
هماهنگی و تعیین زمان و مکان برگزاری امتحان کاملا در اختیار دیویژن هست و امتحان گیرنده و امتحان شونده میتونن در هر زمان و مکانی امتحان رو با یا بدون حضور ناظر برگزار کنن.
....



تصور من این بود با اعلام عمومی امتحان برای همه فرصت مشارکت در امتحان چه به صورت ترافیک و چه به عنوان دنبال کننده ساده امتحان(فقط برای آموزش و کسب تجربه) فراهم میشه.
پس با این وجود ملاحظاتی رو دیویژن ایران در این مورد در نظر میگیره که حتما به نفع اعضاء هست و قابل احترام.😄


IR-DIR نوشت:


... مثل حضور واحد اپروچ و یا ... اصلا جزو نیازهای برگزاری امتحان نیست و محدودیتی ایجاد نمیکنه .
...



در مورد این مسئله هم باز با اصل قرار دادن اختیارات دیویژن و هماهنگی با سازمان آموزش قضیه روشنه 😄. فقط داشتم فکر می کردم در امتحانات ما وجود اپروچ اگرچه در مفاد و نمره امتحانی C1 تاثیری نداشته باشه ولی شاید بتونه(فقط یه پیشنهاد) از بوجود آمدن مشکلاتی در حین امتحان پیشگیری کنه (البته نمی دانم شاید تا حالا موردش هم پیش نیامده باشه). مثلا در نظر بگیرید دو یا چند ترافیک ورودی ( در اثر کم اطلاعی) باندهای مقابل هم رو برای فرود انتخاب کنند مثلا 29L و 11R در نتیجه برج رو در مقابل مشکلی قرار بده که در دنیای واقعی ( که نزدیک شدن به آن قطعا هدف مجموعه هست) اصلا مصداق نداشته باشه. یا مثلا حفظ فواصل مجاز افقی یا عمودی حین آغاز فرایند تقرب و مسائل بعدی آن و ....چون از طرفی فکر می کنم رخداد هر کدام از این مسائل یا موارد مشابه میتونه تمرکز امتحان دهنده و جریان کنترل رو دچار مشکل بکنه و...

آقای طالب زاده عزیز خواهش می کنم همانطور که گفتم کل موارد مطرح شده در این تاپیک و یا تاپیک های آینده رو (لااقل از طرف بنده حقیر که اصلا هنوز توی IVAO هم تازه کارم😁 ) در حد پیشنهاد و حداکثر انتقاد خیرخواهانه فرض کنید و اصلا نمی بخشمتون اگر کوچکترین احتمالی بدید که قصد اذیت ،کوبیدن و یا تخریب در میان باشه. 😢

با آرزوی موفقیت برای شما و بقیه دوستان






IR-DIR
  • IR-DIR
  • 60.66% (دوستانه)
  • بال برنزی - کبوتر نشان
14 سال پیش
دوست عزیزم ... جناب B748

اولا از این که موشکافانه مسایل رو دنبال میکنید سپاسگزارم و انتقادات سازنده شما و بقیه دوستان رو از هزاران تعریف بی محتوا مفیدتر میدونم و عاجزانه تقاضا دارم نظارت بر مسایل دیویژن رو به عنوان یک علاقمند ادامه بدید . بنده رو هم از بیان کاستیها بی بهره نگذارید .

و اما ...
در مورد تداخل احتمالی دو پرواز باید عرض کنم ، در طول امتحان ، امتحان گیرنده نقش کامل کنترل و مراقبت داره و میتونه ( و باید !!! ) به ترافیک ها اطلاعات و دستورات لازم رو برای برگزاری امتحان بده . در واقع امتحان گیرنده ، کارگردان واقعی امتحان خواهد بود و تمام اتفاقات با نظر و برنامه ریزی قبلی او انجام میشه . در نتیجه اگر هم مورد تداخلی پیش بیاد بلافاصله با دستورات لازم نسبت به رفع مشکل و ادامه سناریوی امتحان اقدام میشه .

موفق باشید
روز خوش ...