Ramin
  • Ramin
  • 53.78% (معمولی)
  • بال ایرانسیم شروع کننده موضوع
11 سال پیش
UserPostedImage


مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) خبر داد: طرح توسعه ترمینال و فضای اپرن (محل پارک هواپیما) در این فرودگاه تا پایان مهر ماه تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

علی کیانی گفت: طرح توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) با توجه به افق چشم‌انداز 1404 و در پایان فاز چهارم باید 90 میلیون مسافر و دو میلیون تن بار جابه‌جا کند که در حال حاضر این میزان حدود پنج میلیون مسافر و 100 هزار تن بار است.

وی گفت: در فاز دوم طرح توسعه فرودگاه امام، ظرفیت 20 میلیون نفر مسافر به ظرفیت فاز یک اضافه می‌شود و ظرفیت جابه‌جایی مسافر به 26.5 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

کیانی با بیان اینکه درحاضر بخشی از ظرفیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) خالی است، یادآور شد: ظرفیت فعلی این فرودگاه حدود پنج میلیون مسافر در سال است.

مدیر سرمایه‌گذاری طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: همزمان با تکمیل فاز یک این فرودگاه برخی پروژه‌های فاز 2 نظیر باند جنوبی که 4700 متر طول و 60 متر عرض دارد و تنها باندی است که قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن‌پیکر نظیر ایرباس 380 در ایران را داراست، در حال احداث هستند.


خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)