amin
  • amin
  • 54.64% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
11 سال پیش
با سلام .

تا حالا براتون پیش آمده که ویدیویی از یه پرواز جت مسافربری واقعی دیده باشید و متوجه بشید هنگام تاکسی کردن هواپیما خلبان برای به حرکت دراوردن هواپیما مقداری نیروی پیشران اعمال می کند ولی ادامه تاکسی کردن را با قدرت آیدل (Idle) انجام می دهد؟

حتی گاهی اوقات با هواپیماهای دارای سه موتور (مثلا ام دی 11) بعد از فرود در صورتی که وزن هواپیما سبک باشه نه تنها آیدل کافی هست بلکه مقداری هم ترمز برای حفظ سرعت نیاز است(گاهی وقت ها هم مجبور به خاموش کردن موتور وسط می شن)!!

و اما چرا این کار در FSX امکان پذیر نیست ؟ چرا حتی افرادی هم که رادر پدال حرفه ای دارند ، در سرعت های عادی تاکسی کردن هواپیما تمایل به لیز خوردن دارد؟ و یا چرا تیک آف با باد جانبی 5 نات مثل تیک آف در یک طوفان هست و هواپیما خیلی سریع منحرف میشه ؟

دلیل همه این ها به بر می گرده به فایلی به نام SIM1.dll در مسیر اصلی سیمولاتور که نقش اصلی رو در تنظیم اصطکاک FSX داره.

خوشبختانه FSUIPC این مشکل رو حل کرده :

نکته : حد اقل ورژن FSUIPC مورد نیاز 4.90 می باشد (آپدیت 4.909 رو هم نصب کنید به بهتره).

1-دوستانی که FSUIPC ریجستر شده دارند :

-بعد از نصب FSUIPC و ریجستر کردن و ری استارت سیمولاتور ، به این فروم رفته  و آخرین پکیج پلاگین های LUA رو دانلود کنید و فایل های موجود در فایل زیپ را در مسیر اصلی / پوشه Modules / پوشه FSUIPC Documents رفته و فایل ها رو کپی ریپلیس کنید.

-سپس در همان مسیر بالا فایل زیپ Example LUA plugins را باز کرده و فایل DynamicFriction.lua را در مسیر اصلی/ پوشه Modules
اکسترکت کنید . سپس در همان پوشه فایل FSUIPC4.ini را با نت پد باز کنید و در انتهای آن این را اضافه کنید(عدد یک و علامت تساوی سمت چپ متن) :
[Auto]
Lua DynamicFriction=
1


-سپس سیو کنید.



2-دوستانی که FSUIPC ریجستر نشده دارند :

-بعد از نصب FSUIPC و ری استارت سیمولاتور ، به این فروم رفته  و آخرین پکیج پلاگین های LUA رو دانلود کنید و فایل های موجود در فایل زیپ را در مسیر اصلی / پوشه Modules / پوشه FSUIPC Documents رفته و فایل ها رو کپی ریپلیس کنید.

-سپس در همان مسیر بالا فایل زیپ Example LUA plugins را باز کرده و فایل Frictions.lua را در مسیر اصلی/ پوشه Modules
اکسترکت کنید . سپس در همان پوشه فایل FSUIPC4.ini را با نت پد باز کنید و در انتهای قسمت [General]متن زیر را اضافه کنید(کلمه yes سمت راست متن) :

PatchSIM1friction=Yes

-سپس سیو کنید.

Taxing لذت بخشی داشته باشید ![bowing]
UserPostedImage UserPostedImage
capt.persis
  • capt.persis
  • 54.86% (معمولی)
  • بال نقره ای - شاهین سوار
11 سال پیش
من ورژن 4.3 را دارم ، از کجا میتونم ورژن 4.9 را تهیه کنم؟
UserPostedImage
amin
  • amin
  • 54.64% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
11 سال پیش
ارسال شده توسط : capt.persis 

من ورژن 4.3 را دارم ، از کجا میتونم ورژن 4.9 را تهیه کنم؟



http://forum.simflight.com/topic/66139-updated-modules/ 
UserPostedImage UserPostedImage
Ali Kalan
  • Ali Kalan
  • 50.4% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر یار
11 سال پیش
سلام
آقا من کاری که فرمودینو انجام دادم ، حالا جوری شده که وقتی ترمزهارو آزاد میکنم ، بدون موتور دادن ، هواپیما شرو میکنه به حرکت !!! 😲 لحظه به لحظه هم به سرعتش افزوده میشه!![amazed] این جوریشم غیر طبیعیه ، نیست؟!! باید چیکار کرد؟
UserPostedImage
amin
  • amin
  • 54.64% (معمولی)
  • بال برنزی - کبوتر سوار شروع کننده موضوع
11 سال پیش
ارسال شده توسط : Ali 

سلام
آقا من کاری که فرمودینو انجام دادم ، حالا جوری شده که وقتی ترمزهارو آزاد میکنم ، بدون موتور دادن ، هواپیما شرو میکنه به حرکت !!! 😲 لحظه به لحظه هم به سرعتش افزوده میشه!![amazed] این جوریشم غیر طبیعیه ، نیست؟!! باید چیکار کرد؟



سلام ، سازندگان هواپیما های دیفالت و بعضی از هواپیماهای حرفه ای (مثل فوکر 100 دیجیتال ایویشن و مدداگ) برای پیدا کردن چاره ای برای همین مشکل اصطکاک مجبور شدند که از تنظیمات واقعی ثراست موتور دور شوند و به طور غیر واقعی آن را افزایش دهند .
پس طبیعی است که با حل شدن مشکل اصطکاک نیروی موتور روی زمین هم اینجوری زیاد بشه . پی ام دی جی و چند شرکت دیگه برای حفظ نزدیکی به واقعیت نیروی موتور را افزایش ندادند و این موضوع به طور کامل در چند صفحه اول منوال 737 شان (Introduction)
توضیح داده شده .

راه حل برای هواپیماهای دیفالت و ... :

1- در فایل Aircraft.cfg هر هواپیما ، تنظیمات تراست هواپیمای واقعی را از روی نت سرچ و پیدا کنید. سپس اعمال کنید.
2- فایل اصطکاک را پاک کنید .
3- از اد آن حرفه ای تر استفاده کنید .

این نکته را خدمتتون عرض کنم ، اهمیت این اصلاحیه ی اصطکاک را در هنگام کراسویند لندینگ و تیک آف با یک موتور متوجه خواهید شد ، چراکه اگر این اصلاحی نباشد ، به دلیل کم بودن اصطحکاک جانبی در شبیه ساز ایکس ، دو عمل فوق خیلی غیر واقعی و یا عملا غیر ممکن خواهند بود.

موفق باشید ...

UserPostedImage UserPostedImage